שיתוף
תגובות
חדשות » בחירות בברזיל: הסקרים צופים תבוסה לנשיא בולסונארו
צופים שינוי
בסקרים שפורסמו אתמול נראה כי מועמד השמאל לואיז אינסיו לולה זוכה ב-50% או יותר, מה שיבטל את הצורך בסיבוב חוזר. החשש, ייתכן שבולסונארו לא יקבל את התוצאות
נשיא ברזיל לשעבר ז'איר בולסונארו | צילום: Jorge hely veiga, שאטרסטוק

היום (ראשון) מתקיימים הבחירות לנשיאות ברזיל, המדינה הגדולה ביותר בדרום אמריקה ואחת הגדולות בעולם. בסיבוב הראשון מתמודדים 11 מועמדים שונים.  אם אף אחד מהם לא יצליח להגיע היום ל-50%, ייערך סיבוב שני ב-30 באוקטובר בין שני המועמדים בעלי מריב הקולות. נכון להיום סביר להניח שהמתמודדים יהיו בלולה ובולסונארו.

שני סקרים שונים חזו אתמול תוצאה של 50% ללולה, ופער ממוצע של כ-14% מבולסונארו.  שני סקרים נוספים חזו ללולה 49% ו-48%. אם התחזיות נכונות ייתכן ולולה יזכה לניצחון עוד היום. לולה אמר היום "אני אופטימי, אנחנו נמצאים מרחק קטן מאוד מהשלמת הניצחון".

בברזיל, יצביעו היום עשרות מיליוני אזרחים, כאשר במוקד העימות נמצאים הנשיא המכהן, איש הימין ז'איר בולסונארו, והמועמד המוביל לניצחון, הנשיא לשעבר, איש השמאל אינסיו לולה. זוהי מערכת הבחירות הקיצונית ביותר מבחינה פוליטית, במשך תקופה ארוכה בברזיל.

על פי כל הסקרים לאורך החודשים האחרונים, לולה הוא המועמד המוביל לזכות בניצחון לנשיאות ברזיל. בחודש האחרון נראה היה שבולסונארו  מצליח להמריא בסקרים ולצמצם את הפערים, אך על פי הסקרים היום נראה שלולה בדרך לניצחון. 

בברזיל קיים חשש להפרות סדר והתפרעויות אלימות מצד תומכי בולסונארו. לאורך השבועות האחרונים התחזקו במשטרה המקומית החששות כי הנשיא המכהן עשוי שלא לקבל את תוצאות הבחירות, ולהסית את תומכיו נגד ועדת הבחירות ואנשי לולה. יש לציין כי בתקופה האחרונה תקף בולסונארו את יו"ר ועדת הבחירות בכל הזדמנות, תוך הוא מטיל ספקות פומביים במערך ההצבעה האלקטרוני.

יריבו של בולסונארו, לואיז אינסיו לולה דה סילבה, נציג השמאל בבחירות, כובש בסערה את ברזיל. דה סילבה נבחר לנשיאות ברזיל לראשונה בשנת 2002, ולכהונה שניה בשנת 2006, כהונה שנמשכה עד לשנת 2011. לאורך כל השנים הביע דה סילבה עמדות שמאלניות בנושאים כלכליים, אך לאחרונה נראה שגישתו התמתנה מעט. 

בשנת 2017 הורשע ד סילבהה בעבירות שוחד ונשלח לתשע שנות מאסר, שהוארכו בהמשך ל-12.5 שנים, למרות זאת, בשנת 2019 התקבלה עתירתו בבית המשפט העליון  והוא יצא לחופשי.

כעת, הוא זוכה להצלחה מטאורית ולאהדה גדולה בקרב הבוחרים, שכן הנושא המרכזי עליו נשענות הבחירות בברזיל כמו ברוב מדינות העולם, הוא הנושא הכלכלי. ההמונים בברזיל זועמים על העלייה הדרמטית במחירי הדלק והמזון, ולולה מנצל את המצב לטובתו. בנוסף, בברזיל לא שוכחים לבוסונארו את המדיניות בה נקט במשבר הקורונה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים