שיתוף
תגובות
חדשות » בחירות אמצע בארה"ב: מסתמן ניצחון לרפובליקנים
אמריקה בוחרת 2022
לפי הסקרים, נראה שהדמוקרטים יפסידו את הרוב בבית הנבחרים ובסנאט. המשמעות: ביידן יהיה ברווז צולע ולפי הערכות טראמפ יקדים את הודעתו על התמודדות בבחירות לנשיאות
דונלד טראמפ | צילום: Official White House Photo by Joyce N. Boghosian

מחר (שלישי) ייערכו בחירות האמצע בארצות הברית. החשיבות המכריעה בבחירות אלו היא מי ישלוט בקונגרס, הרפובליקנים או הדמוקרטים. ג'ו ביידן נשיא ארצות הברית טוען שניצחון הרפובליקנים יחליש את הדמוקרטיה בארה"ב. לעומת זאת הנשיא לשעבר דונאלד טראמפ מאותת על חזרה לבית הלבן ולפי הסקרים נראה שהרפובליקנים ישיגו שליטה בשני בתי הקונגרס. 

בסבב הבחירות עומדים לבחירה 435 מושבים בבית הנבחרים, 35 מושבים בסנאט האמריקני ו-36 מושלים. כדי להשיג רוב בבית הנבחרים על הרפובליקנים לנצח בחמישה מושבים. על פי הסקרים לרפובליקנים סיכוי טוב לזכות ברוב בבית הנבחרים וסיכוי סביר לנצח גם בסנאט.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר בסוף השבוע כי אם הדמוקרטים יפסידו את בית הנבחרים ואת הסנאט בבחירות, צפויים לארה"ב "שנתיים איומות". בחירות אמצע הכהונה הן כמעט תמיד לרעת המפלגה שנמצאת בשלטון, וגרועות במיוחד כשרוב הציבור אינו מרוצה מתפקוד הנשיא. על פי הסקרים קיימת הסתייגות רבה מהתנהלותו של ביידן בנושא הטיפול בפשיעה, מעברי הגבול ובעיקר בכלכלה ובשיעורי האינפלציה המזנקים. על פי סקרים עדכניים, 40% מהאמריקאים בלבד מרוצים מתפקוד הנשיא. 

אם הרפובליקנים ינצחו בסנאט ובבית הנבחרים תהיה זו חלק מהמסורת ארוכת השנים של אי יציבות במערכת הפוליטית בארצות הברית. הפסד בבחירות היום עלול לדרדר את חוסר היציבות הפוליטית, מכיוון שחלק מהמועמדים המפסידים עלולים לנקוט בשיטות של טראמפ  אחרי בחירות 2020 ויסרבו לקבל את התוצאות בתואנה שהן היו בלתי הוגנות. ניצחון של הרפובליקנים יקשה על ביידן למנוע את המהלכים שלהם בנושא תקרת החוב והמימון הממשלתי ליוזמות של הבית הלבן.

לעומת זאת, הדמוקרטים בניו יורק, בפלורידה ובפנסילבניה מדגישים את השאיפה של הדמוקרטים לעסוק בתמריצי אנרגיה נקייה, לבנות מחדש כבישים ולשפץ גשרים מתפוררים.  

במפלגה הדמוקרטית  מתריעים כי שליטה רפובליקנית אפילו באחד מבתי הקונגרס (בית הנבחרים או הסנאט), תאפשר לרפובליקנים לחסום  את היוזמות החקיקתיות של הנשיא ג'ו ביידן הדמוקרטי. בשיחה עם סטודנטים בניו יורק אמר ביידן כי "דמוקרטיה מתבטאת בקלפי" וכי "אתה לא יכול לאהוב את המדינה רק כשאתה מנצח".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים