שיתוף
תגובות
חדשות » בחיזבאללה חטפו בעקבות הפעולה נגד ישראל
התקיפו והותקפו
מנהיג מפלגת הכוחות הלבנונים, הביע את התנגדותו לפעילות האחרונה של ארגון הטרור השיעי בעומק ישראל ואמר: "הלבנון שאנחנו רוצים היא לא לבנון של מל"טים"
חסן נסראללה מזכ"ל חיזבאללה | צילום: תקשורת ערבית

ביום שישי בצהריים פילחה את הדממה צפירה של אזעקה את שמי הצפון ועד מהרה נשמעו רעשי המטוסים במקום ההכנות לשבת המלכה. בדיעבד כאמור הוברר מדובר צה"ל כי  כלי טיס קטן חצה משטח לבנון לישראל. בעקבות החצייה הופעלה התרעה, שוגרו מיירטי כיפת ברזל והוזנקו מטוסי ומסוקי קרב.

אולם מתברר כי לא כולם בלבנון מאושרים מהמצב שנוצר. לבנון השסועה והמפולגת עם כמה זרמים ופלגים יחד עם מצב כלכלי גרוע עם חוסר תפקוד של ממשלה, לא צריכה על הראש בדיוק בשעה זו מתיחות חדשה עם ישראל. ועד מהרה נשמעו קריאות בגנות הפעולה שמיוחסת לחיזבאללה כנגד ישראל.

כך לדוגמה סמיר ג'עג'ע, שהוא מנהיג מפלגת הכוחות הלבנוניים, תקף במהלך סוף השבוע את חיזבאללה ואמר כי "שיגור המזל"ט לעומק ישראל הוא צעד שדוחף את לבנון לסכנה מתקרבת".

ג'עג'ע, הוסיף כי "הלבנון שאנחנו רוצים היא לא לבנון של מל"טים וזה מביש לדחוף את המדינה לסכנה כפי שקורה היום. הלבנון שאנו רוצים היא לבנון של כבוד, חופש, תרבות, שגשוג, שלום, פתיחות ואמנות, חיזבאללה הפכה את לבנון לגיהנום".

מאידך, על רקע האירוע הביטחוני בגבול הצפון, חבר הפרלמנט הלבנוני עלי פיאד, מטעם סיעת "הנאמנות להתנגדות", שבעצם מייצגת את ארגון הטרור, נאם בטקס מיוחד של הארגון, סמוך לגבול הדרומי עם ישראל ואמר כי "צבירת הכוח של חיזבאללה תאלץ את ישראל לסגת מריבונותה של לבנון בים וביבשה. פיתוח משוואות ההרתעה יכסו כעת את היבשה, האוויר והיום וייכפו על ישראל לסגת חזרה".

פיאד הדגיש כי "כוח זה יאלץ להחזיר את מה שנותר מאדמת לבנון הקדושה", וציין כי "אלו הן העובדות וזה עניין של זמן ותוצאה של יחסי הכוחות בינינו לבין האויב הישראלי". פיאד הוסיף כי "חיזבאללה מחזיק בארסנל גדול של נשק וטילים והוא נלחם בעזרתו מול הצבא הישראלי". לטענת הארגון, ישראל עדיין מחזיקה בחלק משטחה של לבנון, המוערך ביותר מ-200 קמ"ר, לאחר נסיגתה בשנת 2000. כמו כן, הארגון סבור כי ישראל גם מחזיקה בשטח ימי לבנוני המוערך ב-860 קמ"ר, העשיר בנפט ובגז.

יצוין כי ביום רביעי האחרון, במהלך נאומו אמר מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה כי "יש בידינו את היכולת להפוך אלפי טילים לטילים מדויקים, ירידת קרנו של הכיבוש החלה ב-1985 כשאילצנו אותם לסגת ל'רצועת הביטחון'. בכירי המנהיגים והאנליסטים שם האויב יודעים שישראל נמצאת במצב דעיכה, ושמותה הוא עניין של זמן, הישות הציונית נמצאת במשבר ומתקדמת לקראת סיומה, גם הצבא שלה נמצא במצוקה.

"הישראלים עצמם כבר אישרו שישראל עומדת מול שלושה אתגרים, כולל המשבר החברתי בתורה והתפוררות המרקם שלה. יש ירידה ברצון של ישראל להילחם ובביטחון שלהם בצבא שלהם. הם רוצים לעזוב. אנחנו מעודדים את הישראלים לעזוב את פלסטין ואנחנו מוכנים לשאת בעלות כרטיסי הנסיעה שלהם", טען.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים