שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » בחורי ישיבות מחיפה השתתפו בערב סוחף ומרגש לקראת זמן אלול הבעל"ט
אני לדודי ודודי לי
כ-200 בחורי ישיבות מ'איגוד בני הישיבות' בשכונות הדר ונווה שאנן בחיפה, השתתפו בערב חיזוק "אני לדודי ודודי לי" וקומזיץ ייחודי ומרגש לקראת תחילת זמן אלול

באירוע נשא דברים מרגשים המגיד הגה"צ רבי אהרן בירנצוויג שליט"א מרבני ישיבת מיר בירושלים בדבריו חידד את משמעותה וכוחה של האמונה והצורך בה על מנת להיות מחובר לקב"ה ולבקש כל דבר מאת אבא שבשמים, כמשל לחוט המעביר חשמל, ובאם החוט יקרע הרי שהזרם החשמלי מייד יפסק, כן הוא הנמשל לעבודת השם, בכדי שנרגיש חיבור רצוי שתהיה הרגשת הלב ולהיות קרוב להשם רצוי שנקרא לו באמת. 

ואזי נרגיש נתרגש ונביע רגשות בתפילה. כמאמר דוד המלך ע"ה בתהילים "קרוב השם לכל קוראיו לכל אשר יקראהו באמת" כי אם אדם לחוץ מהתפילה, כדאי שיבדוק האם החיבור של חוט החשמל לא נקרע.

והאיך באמת נתחבר? רק על ידי התבוננות והכנסת ההרגשה בלב בעת שאנו עומדים להתפלל שזהו לכה"פ כמו שאנו רוצים להשיח את ליבנו לאדם קרוב אלינו או ידיד אמת.

האם אז נהיה לחוצים? בוודאי שלא! אנו נשיח את ליבנו ונשפוך אותו החוצה, קל וחומר שזו היא שיחת נפש עם מלך מלכי המלכים הקב"ה. 

וחזר שוב על הווארט של אב"ד חיפה הגאון הגדול רבי יעקב רוזנטל זצוק"ל על אשר אנו אומרים בוידוי הימים הנוראים "אנו רעייתך ואתה דודנו" הלא באם מתבוננים אין קשר בין רעיה לדוד, ומדוע לפני ואחרי כן יש קשר בקטעים כגון אנו בניך ואתה אבינו, אנו צאנך ואתה רועינו וכן הלאה?!

והתשובה היא כנאמר בגמרא שהדוד בכוחו לחפות על בת אחותו, מה שאף אחד לא יוכל. 

וזוהי בקשתינו מאת השם, תהיה הדוד שלנו, כמו הדוד מאמריקה שנותן מתנות, "אני לדודי ודודי לי" והרחיב על כך רבות על צורת הקשר של יהודי עם רבונו של עולם בהמחשה דרך סיפורים ומשלים.

ובסיום דבריו בירך את בחורי הישיבות: יהי רצון והלוואי ונזכה בעז"ה לשפע של כל טוב בימים אלה ונשמח בהם ונבריג את הברגים שיש בעבודת השם שלנו טוב וחזק יותר, על מנת שיהיה לנו קשר וחיבור עוצמתי ונזכה לעבוד את השם בשמחה ולגיל ברעדה, ויתקבלו תפילותנו לרצון ושיהיו ימים שמחים בימים אלו בעבודתנו להשם יתברך.

הערב לווה בהפקה מיוחדת, בניגון שירה וזמרה מרגשים ומעוררים. בהובלת הקומזיצער מנחם הוכמן ולהקתו, והקלידן נתן הילסון ואמנים רבים נוספים, הוגש כיבוד עשיר ושתיה קלה.

לקראת סיום האירוע המשתתפים יצאו עם תחושות מחזקות ומרוממות תחת סיפוק ורושם עז.

על ניצוח הערב ולמען קיומו עמל רבות המחנך הרב ראובן פיין הי"ו רכז איגוד בני הישיבות בחיפה, מהעושים מלאכת קודש עבור הקהילה החרדית בעיר ובייחוד עבור נערי ובחורי הישיבות. 

התודה והברכה לשלוחי דרבנן על אשר פועלים רבות לרווחתם של בני התורה וכלל תושבי חיפה הלא הם הרב מיכאל אלפר הי"ו סגן רה"ע חיפה, והרב מנחם קפלן הי"ו ועל אשר נטלו חלק נכבד בהוצאות האירוע.

צילום: שמואל שנקר

1 הגה"צ רבי אהרן בירנצוויג שליט"א
צילום: שמואל שנקר
2
צילום:
3
צילום:
4
צילום:
5
צילום:
6
צילום:
7
צילום:
8
צילום:
9
צילום:
10
צילום:
11
צילום:
12
צילום:
13
צילום:
14
צילום:
15
צילום:
16
צילום:
17
צילום:
18
צילום:
19
צילום:
20
צילום:
21
צילום:
22
צילום:
23
צילום:
24
צילום:
25
צילום:
26
צילום:
27
צילום:
28
צילום:
29
צילום:
30
צילום:
31
צילום:
32
צילום:
33
צילום:
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים