שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » בחורי הישיבה נבחנו ע"י "שערי הוראה" במבחני שו"ע הרב בהלכות פסח
"מיין יום טוב"
לאחר המבחן במוקד המרכזי בירושלים, התקיים זיץ חסידי ענק ועשרות הגרלות יקרי ערך | צילום: שלומי טריכטר
| צילום: שלומי טריכטר

קרוב לאלף בני ישיבה החפצים בידיעת הלכות חג בחג, נבחנו בליל שישי כ"ג אדר בשלב א' של מבצע מיין יו"ט הלכות פסח, במוקדים שונים ברחבי הארץ.

תענוג עילאי היה לראות את בני הישיבות יושבים מרוכזים מעל גבי דפי השאלונים ובהם עשרות שאלות בשיטה האמריקאית, את הדממה באוויר היה אפשר לחתוך.

במוקד המרכזי בירושלים נערך לאחר המבחן 'זיץ חסידי' בראשות הגאון רבי חיים שמרלר שליט"א נשיא מפעל שערי הוראה, שרומם את מאות הבחורים לפסגות גבוהות בדביקות והתעוררות, ולאחר מכן בריקוד של תורה סוער ומלבב.

במוקדי המבחנים השונים נערכו הגרלות ייחודיות בין כלל הנבחנים על עשרות מעטפות עם סכומי כסף נכבדים לבחורים החשובים במטרה לעודד אותם על השקעתם בלימוד וידיעת ההלכות.

כידוע כבר גדולי הדורות דיברו בשבח ידיעת הלכות חג בחג, מה שיביא את הלומד לפסגות גבוהות יותר בהרגשת וחוויית החגים הקדושים, הן בהלכותיה והן בפנימיות העניינים בלימוד ספרי חסידות על הימים טובים.

לפי התוכנית ובמטרה לעודד את ידיעת התורה וחשקת הלימוד, יצאו ב"שערי הוראה" במבצע אדיר ומקיף, "מיין יום טוב". בו כל בני הישיבות יילמדו הלכות החג וישננוהו היטב היטב עד שיהא כמונח בקופסא. ברור כי מי שבידו שליטה בהירה ומקיפה בענייני החג, מתעורר אצלו ההרגשה הנפלאה והרוממה בבוא היום הגדול והקדוש.

המבחנים בתוכנית הלימודים הלכות חג בחג פוצלו לשני שלבים, המבחן הראשון התקיים כאמור בליל שישי כ"ג אדר, על עניני בדיקה וביטול חמץ ואפיית מצות. חומר הלימודים הנ"ל נלמדו בהיכלי הישיבות הק' במהלך חודשי החורף. ואילו המבחן השני על הלכות ליל הסדר וספירת העומר ייערך אחר חג הפסח הבעל"ט, וזאת במטרה שהבחורים יוכלו לנצל את ימי בין הזמנים לשינון וחזרה.

במערכת האוטומטית של שערי הוראה "קו התורה" שמספרו 077-2619-222 ניתן להתעדכן על פרטי המבצע ושמיעת שמות הזוכים בהגרלות הקבועות, וכן ניתן לשמוע שיעורים על החומר הנלמד בצורה מקיפה וברורה תוך עושר תורני רב. שיעורים אלו נמסרו על ידי הגר"ח שמרלר שליט"א רב דבית המדרש היכל צבי דחסידי צאנז ירושלים, ובעל דרכי הלכה, העומד בראש שערי הוראה. השיעורים נמסרים בשני השפות, באידיש, ובלשון הקודש. כמו כן הודפסו אלפי חוברות לימוד שו"ע הרב הלכות פסח לתועלת הבחורים. 

בסיום שלב ב' של המבצע יוענקו אי"ה פרסים יקרי ערך למצטיינים, וזאת בנוסף לעשות הגרלות שבועיות הנערכות בקביעות לבני הישיבות במהלך חודשי הלימודים. מבצע זה מצטרף לעוד שרשרת במבצעי שערי הוראה במשך השנים.

1 מבחני שו"ע הרב בהלכות פסח
צילום: שלומי טריכטר
2
צילום:
3
צילום:
4
צילום:
5
צילום:
6
צילום:
7
צילום:
8
צילום:
9
צילום:
10
צילום:
11
צילום:
12
צילום:
13
צילום:
14
צילום:
15
צילום:
16
צילום:
17
צילום:
18
צילום:
19
צילום:
20
צילום:
21
צילום:
22
צילום:
23
צילום:
24
צילום:
25
צילום:
26
צילום:
27
צילום:
28
צילום:
29
צילום:
30
צילום:
31
צילום:
32
צילום:
33
צילום:
34
צילום:
35
צילום:
36
צילום:
37
צילום:
38
צילום:
39
צילום:
40
צילום:
41
צילום:
42
צילום:
43
צילום:
44
צילום:
45
צילום:
46
צילום:
47
צילום:
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים