שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » בולסונרו יצא מברזיל: החרים את טקס ההשבעה של הנשיא הנבחר
נשיא ברזיל היוצא בולסונרו, טען לזיופים בבחירות, הוא מסרב להכיר בניצחונו של לולה דה סילבה מהשמאל שיושבע מחר | לפני צאתו אמר, "לא מצאתי דרך למנוע את הדחתי"
ראש ממשלת ברזיל לולה דה סילבה | צילום: JPM

על פי דיווחים מברזיל הנשיא היוצא, ז'איר בולסונרו, המריא ביום שישי בערב לפלורידה במטוס צבאי ונחת הבוקר (שבת) באורלנדו. בולסונרו לא ישתתף מחר בטקס ההשבעה של אויבו בנפש לואיז אינסו לולה דה סילבה, שניצח אותו בבחירות שהתקיימו באוקטובר. לפני המראתו אמר בולסונרו לתקשורת "אשוב בקרוב".

אי הופעתו של בולסונרו בטקס ההשבעה מחר, הוא ישבור מסורת ארוכת שנים שבמסגרתה הנשיא היוצא מעביר את השלטון באופן מסודר לנשיא הנכנס. בולסונרו נונג בדומה לטראמפ שהחרים את טקס ההשבעה של מחליפו ג'ו ביידן ב-2020 , וטען לכשלים בטוהר ההצבעה.    

עוד מבחזית החדשות

מאז ההפסד בבחירות ב-30 באוקטובר, שבו ניצח לולה בפער של 2.2%, מיעט בולסונרו להופיע בפומבי, אך ביום שישי, טרם המראתו, נשא את נאומו האחרון כנשיא מול המצלמות. ברשתות החברתיות נראה בולסונרו על סף דמעות ואמר שלא הצליח למצוא דרכים משפטיות או תמיכה מספקת כדי לשנות את מסלול ההיסטוריה ולמנוע את הדחתו מהתפקיד.

לדברי בולסונרו "כמה קשה היה לשתוק במשך חודשיים, לנסות למצוא אלטרנטיבות, אם אתם מאוכזבים, שימו את עצמכם בנעליי. נתתי את חיי למדינה הזו". הנשיא היוצא הדגיש כי "לפחות הצלחנו לדחות את קריסתה של ברזיל בארבע שנים", והצהיר כי זה הזמן לבנות אופוזיציה שתיאבק בממשלה העתידית: "הפסדנו בקרב, אבל לא הפסדנו במלחמה. המלחמה לא מסתיימת ב-1 בינואר".

מאז ההפסד בבחירות, מקיימים תומכיו של בולסונרו שביתות שבת ליד מוסדות צבאיים בברזיל ובערים אחרות ודורשים מהצבא להתערב ולמנוע את העברת השלטון לממשלתו של איש השמאל לולה. רבים מתומכיו מאמינים שתוצאות הבחירות זויפו או נבעו משחיתות ומקווים שבולסונרו יישאר בדרך כלשהי בשלטון.

תומכים אחרים של בולסונרו חסמו בשבועות האחרונים כבישים מהירים והעלו באש אוטובוסים ומשאיות. משטרת ברזיל גם חוקרת ניסיון לפרוץ למטה המשטרה הפדרלית בברזיל ומסרה שמבין החשודים שהיא מחפשת בגין מעורבות באירוע, ל-32 יש קשר למחנה בולסונרו. בשבוע שעבר סיכלה המשטרה מזימה של אזרח ברזילאי בשם ג'ורג' וושינגטון סוזה לבצע פיגוע באמצעות פצצה ליד נמל התעופה, במטרה לזרוע כאוס לקראת ההשבעה. 

עוד מבחזית החדשות

בחקירתו טען סוזה כי הקריאה של בולסונרו להיאבק בתוצאות הבחירות היא שנתנה לו את ההשראה לנסות לבצע את הפיגוע. למרות טענותיו, בדברי הפרידה שלו אתמול אמר הנשיא בולסונרו כי "לאיש הזה יש רעיונות ששום אזרח לא שותף להם, אבל עכשיו הם יכולים לתייג אותו כ"תומך בולסונרו'". הוא כינה את המעשה "פעולת טרור", אך שיבח את המפגינים החונים מחוץ למוסדות הצבא וקוראים לו לבצע הפיכה.

כאמור, זו תהיה הפעם הראשונה מאז 1985 שבה חזרה הדמוקרטיה לברזיל, שהנשיא היוצא אינו משתתף בטקס ההשבעה של הנשיא הנכנס. ב-1985 סירב הנשיא מטעם החונטה הצבאית, הגנרל ז'ואאו פיגיירדו, להשתתף בטקס ההשבעה של מחליפו, ז'וזה סרניי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים