שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בהרב-מיארה נגד חוק בן גביר: "מעורר חשש כבד מפני פוליטיזציה"
בהרב-מיארה העבירה את תגובתה לעתירות נגד הצעת החוק של השר לביטחון לאומי להתוות את מדיניות המשטרה | בן גביר: "תפקידה לייעץ ותפקיד השרים לקבוע מדיניות"
השר איתמר בן גביר והמפכ"ל קובי שבתאי | צילום: יחיאל גורפיין, איחוד הצלה

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה העבירה אמש (רביעי) את תגובתה לעתירות בעניין התיקון לפקודת המשטרה. החוק, שזכה לכינוי "חוק בן גביר" שאותו מקדם השר לביטחון לאומי, נועד להעניק לו סמכויות נרחבות על התוויית מדיניות המשטרה.

היועמ"שית הבהירה בתגובתה כי גם לפני הצעת החוק היה ברור שלשר יש סמכות לקבוע מדיניות כללית וכי התיקון לחוק התייחס לסמכויותיו "באופן עמום, מבלי שנקבעו מנגנונים מאזנים שיבטיחו את עצמאותה המקצועית של המשטרה".

עוד מבחזית החדשות

"בנסיבות אלה מתעורר חשש כבד מפני אפשרות של הפעלת שיקולים זרים בעת שימוש בכוח המשטרתי, מפני פוליטיזציה של המשטרה ובעיקר מפני פגיעה בזכויות הפרט", הוסיפה. בהמשך חוות דעתה כתבה כי ניתן להימנע מביטול החוק אם "תינתן להוראות התיקון העמומות פרשנות שתבטיח את העיקרון לפיו משטרת ישראל פועלת באופן מקצועי, חף משיקולים זרים, בלא התערבות פוליטית באופן הפעלת הכוח".

עוד לפני שהחוק עבר, תקף בן גביר בחריפות את היועמ"שית והסביר מדוע יש צריך לתקן את פקודת המשטרה לדבריו "חבל מאוד שהיועצת המשפטית לממשלה לא משתתפת בדיונים על הצעת החוק בכנסת, כי אז היא הייתה מגלה שהבעיה היא שפקודת המשטרה לא מאפשרת לשר לקבוע מדיניות, למרות שבפועל כל גורמי המקצוע סוברים שהשר אמור לקבוע את המדיניות כלפי פעילות המשטרה".

בהרב מיארה ציינה בתגובתה כי תאפשר לשר בן גביר להגיב לעתירות נגדו בנפרד. בתגובה שפרסם בן גביר נכתב כי: "הניסיון של היועצת המשפטית לממשלה להוכיח כי היא אינה מפריעה לעבודת הממשלה, כאשר בפועל היא מנסה לעקר מתוכן את התיקון הנדרש לפקודת המשטרה ולסרס את עבודת השר, מוכיח היטב כמה נדרשת רפורמה עמוקה ויסודית במערכת המשפט, ובייחוד בתפקידה של היועמ"שית". עוד הוסיף בן גביר: "תפקידה הוא לייעץ, ותפקידם של שרי הממשלה הוא לקבוע את המדיניות ולקבל את ההחלטות".

בדיון בוועדה המיוחדת שדנה בתיקון פקודת המשטרה, אמר המפכ"ל רב-ניצב קובי שבתאי: "איננו מתנגדים לשינויים ולהתאמות, אך שינויים דרסטיים כאלה חייבים להיעשות בזהירות ובהליך מקצועי ומעמיק. המשטרה היא לא צבא. המשטרה חשופה למידע אישי רגיש של אזרחי המדינה, הצבא פחות. המשטרה עובדת מול אזרחים והצבא מול אויב מוגדר. אנחנו חייבים לשאול את עצמנו מה הבעיה במצב הנוכחי ובהתאם לבחון איך לשפר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים