שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » בדיקות שליליות מנתב"ג נספרו פעמיים
תקלה או מחדל?
הצעדים שיומלצו לקבינט: תו ירוק רך באירועים, אפליקציה למבודדים במקום צמיד אלקטרוני והגברת אכיפה – אם תתאפשר. למחלימים יש הגנה גבוהה יותר ממחוסנים
מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש | צילום: משרד הבריאות

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש הודה הערב (שני) כי במשך שבועות פורסמו נתונים שגויים על שיעור בדיקות הקורונה החיוביות, וכי החל ממחר התקלה תתוקן והנתונים ישונו. מקור התקלה, לדבריו, היא בנתוני הבדיקות מנתב"ג, כאשר הבדיקות השליליות נספרו פעמיים.

משמעות הטעות היא ששיעור הבדיקות החיוביות בשבועות האחרונים היה גבוה משפורסם, אם כי התיקון לא צפוי להיות משמעותי מאוד. אתמול, למשל, אומר אש כי בוצעו 41 אלף בדיקות, ולא 59 אלף כפי שפורסם.

"אין עדיין החלטה לגבי מנה שלישית למחוסנים שהם לא מדוכאי חיסון", אמר פרופ' אש. "אנחנו בוחנים את זה. "אנחנו בוחנים גם תו ירוק לאירועים, יש פה היבטים לוגיסטיים וכספיים. אנחנו עדיין עובדים על זה כי יש פה מורכבויות שונות. אם נראה לא ניתן לאכוף את מתווה התו הירוק המרוכך באירועים – יכול להיות שנוותר על הצעד כולו".

בפתח דבריו בתדרוך ציין פרופ' אש כי "התחלואה נמצאת עדיין בעלייה". הוא שב ואמר כי אין עדיין החלטה על מתן מנה שלישית של החיסון לציבור הרחב, אך אמר כי "זה משהו שבוחנים". הוא הוסיף כי "נכון לעכשיו אין כוונה להציע מגבלות נוספות, ואנחנו ממשיכים על פי מה שהוחלט בקבינט – בלימה רכה, כלומר לנסות לצמצם את התחלואה בכל האמצעים שיש לנו ללא מגבלות".

במענה לשאלת 'בחזית אמר כי "נכון לעכשיו אנחנו לא חושבים על הגבלות כל שהן בתקופת החגים. במצב שתהיה עליה גדולה בתחלואה ובתחלואה הקשה, יכול להיות שנשקול מגבול בחגים, אבל כרגע זה לא נשקל"

במשרד הבריאות דנים בימים האחרונים בתוכנית ההגבלות החדשות שתוגש מחר (שלישי) לקבינט הקורונה. ב'כאן חדשות' פורסמו פרטי התוכנית המתגבשת, כשהעמדה של המשרד היא להוריד תחלואה ולא לחכות שמספר החולים הקשה יעלה וההמלצה העיקרית היא תו ירוק מרוכך.

התוכנית שתוצג תכלול: כניסה לארועים המוניים למחוסנים ונבדקים בלבד, אפליקציית ניטור למבודדים במקום צמיד אלקטרוני והגברת האכיפה של ההגבלות בארועים המוניים. כמו כן, ביומיים האחרונים מנהלים במשרד הבריאות דיונים עם המשטרה על יכולת אכיפה והצבת שוטרים כדי לאכוף את מגבלות הכניסה לארועים המוניים.

מאיר מרציאנו,כתב הבריאות של חדשות 13 חשף כי ישנה מגמה לפיה למחלימים מקורונה ישנה הגנה גבוהה יותר מאשר מחוסנים. הנתונים מראים, כי מתחילת חודש מאי עת החלה ההתפרצות הנוכחית ועד היום נדבקו שבעים ושניים מחלימים, מתוך כשבעת אלפים ושבע מאות מאומתים. כלומר פחות מאחוז.

מנגד, מספר המחוסנים המאומתים עומד על כמה אלפים, במשרד הבריאות העריכו כי כארבעים אחוזים מהמאומתים הם מחוסנים. לפי החשבון הזה: יש פי ארבעים יותר מחוסנים מאומתים מאשר מספר המחלימים המאומתים. 

חלק מהמומחים אומרים שהנתונים האלו מראים שלמעשה למחלימים יש הגנה לטווח ארוך מפני הידבקות בקורונה, לעומת המחוסנים שכנראה יעילות החיסון שלהם פוחתת לאורך זמן.  מומחים אחרים אומרים שהגל הנוכחי לא התפשט במגזרים עם אחוז מחלימים גבוה כמו המגזר החרדי. 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים