שיתוף
תגובות
תוכן שיווקי » בדיקה של חשבונות מוגבלים: המדריך השלם
התנהלות חכמה
חשבונות מוגבלים במדינת ישראל מהווה תופעה אשר מובילה למצב של אי נוחות בקרב מרבית האנשים ברחבי המדינה, אך ניכר כי מדובר על הגבלה הכרחית מבחינה מסחרית ועסקית
ניהול חשבון בנק | צילום: FREEPIK

חשבונות מוגבלים במדינת ישראל מהווה תופעה אשר מובילה למצב של אי נוחות בקרב מרבית האנשים ברחבי המדינה, אך ניכר כי מדובר על הגבלה הכרחית מבחינה מסחרית, עסקית ואזרחית. זאת 

בעוד ההנחה המקובלת הינה כי כל אדם שחשבון הבנק שלו מוגבל עשוי למצוא את עצמו במצב בו הוא מתקשה לבצע החזרי הלוואות או לחילופין בקיום חוב כספי אחר. כמו כן, ניתן לומר באופן חד משמעי כי בעלי חשבונות מוגבלים סובלים ממגוון רחב של הגבלות בפעילות הבנקאית שלהם. המגבלות בפעילות הבנקאית מושפעות למעשה באופן ישיר לחוק השיקים החוזרים וכן בעקבות שיקול הדעת המסחרי שניתן מטעם גופי הבנקים השונים ברחבי הארץ. על מנת לסדר לכם את האוזן בכל הסובב סביב נושא חשבונות מוגבלים בבנק, ריכזנו עבורכם במאמר הבא את כל מה שצריך לדעת בנושא. 

הקשר הישיר בין הגבלת החשבון לשיקים

אחת הסיבות המרכזיות ביותר, גם במידה ולא מדובר על הסיבה היידה להטלת ההגבלה על החשבון היא למעשה החזרה של שיקים מסיבה מהותית. במילים אחרות – החזרה של שיקים מסיבה של חוסר כיסוי בחשבון הבנק שלכם. זאת בעוד כי ישנן סיבות מרכזיות נוספות להטלת ההגבלות השונות וביניהן תוכלו לפגוש בהליכי גבייה מטעם הוצאה לפועל, כינוס של נכסים וכן הלאה וכן הלאה. 
כמו כן, במידה ותוך פרק זמן של שנה או לחילופין פחות, הוחזרו מאותו חשבות עשרה שיקים לכל הפחות, אותו חשבון יכנס תחת האוכלוסייה של חשבונות מוגבלים. זאת בעוד כי על פי החוק במדינת ישראל, עוד לפני העת בה הוטלה הגבלה על חשבון הבנק שלכם, הרי שחשבון הבנק הרלוונטי מחויב לדווח לכם טרם הגשת ההגבלה. על כן, בעת בה חשבון בנק מחזיר חמישה שיקים, ישלח הבנק האחראי התראה על סיכון להגבלת החשבון, התראה שמציגה כי בעת בה החשבון יגיע ל-5 החזרות נוספת טרם עברה שנה, הרי שהחשבון יהפוך למוגבל. 

בדיקה של חשבונות מוגבלים ברשת

מגוון רחב של גופים עסקיים ברחבי מדינת ישראל רשאים בקבלת מידע אודות חשבונות מוגבלים בעזרת לשכות האשראי השונות. מדובר למעשה על חברות אשר מקבלות מידע מטעם בנק ישראל לצד גופים פיננסיים וגופים עסקיים נוספים וכן, רשאיות למכור אותו לארגונים או גופים כאלו ואחרים. יחד עם האמור, עבור כל אותם אנשים אשר מעוניינים לדעת האם לקבל שיקים מאדם או מארגון, עומד מקור מידע שונה. זאת בעוד כי כל אשר תצטרכו לעשות יהיה להיכנס לאתר של בנק ישראל ולהעתיק את מספר החשבון של האדם אשר העביר לכם את השיק. במידה ומדובר על מצב בו בעל החשבון מוגבל, ניכר כי תיראו לכך חיווי באופן מיידי. 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים