שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בג"ץ: העתירה לפסילת נתניהו מלכהן כראש ממשלה תידון בספטמבר
הרכב השופטים קבע כי העתירה תידון בבג"ץ ב-12 בספטמבר, כחודש לפני פרישת הנשיאה חיות שתעמוד בראש ההרכב | לוין "ניסיון לרמוס את בחירתם של כ-2.5 מיליון אזרחים"
בית המשפט העליון | צילום: דוברות הרשות השופטת

שופטי בג"ץ קבעו היום (רביעי) כי ב-12 בספטמבר תידון העתירה הדורשת לפסול את ראש הממשלה נתניהו מלכהן בתפקידו. השופטים הורו ליועמ"שית להבהיר עד ה-20 באוגוסט כיצד משרד המשפטים מטפל בסוגיית ניגוד העניינים של ראש הממשלה. עורכת הדין שמייצגת את העותרים: "אנו בטוחים כי בית המשפט ידון בנושא כשירות נתניהו בכובד ראש".

הדיון יתנהל כאמור ב-12 בספטמבר, כחודש לפני פרישת נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות. לצידה יישבו בדיון המשנה לנשיאה השופט עוזי פוגלמן והשופט יצחק עמית, שלפי שיטת הסניוריטי אמור לכהן כנשיא העליון הבא. הרכב השופטים דרש מהיועמ"שית להגיש בחודש הבא הבהרות בנוגע לטיפול של משרד המשפטים בסוגיית ניגוד העניינים של ראש הממשלה נתניהו.

עוד מבחזית החדשות

שר המשפטים יריב לוין תקף בחריפות את החלטת השופטים ואמר "במדינה דמוקרטית מי שמכריע מי יהיה ראש הממשלה הוא הציבור. "התערבות בג״ץ, בחוסר סמכות, היא ניסיון מסוכן לרמוס את בחירתם הדמוקרטית של כ-2.5 מיליון אזרחי ישראל שבחרו רק לפני מספר חודשים בבנימין נתניהו לראשות הממשלה".

עורכת הדין דפנה הולץ לכנר, העותרת מטעם קבוצת "מבצר הדמוקרטיה" אמרה בתגובה כי: "מהחלטת בית המשפט ניכר שאמירתה של היועמ"שית כי סוגיית ניגוד העניינים של ראש הממשלה מטופלת כנדרש אינה מספיקה" והוסיפה "אנו שבעי רצון מההחלטה ובטוחים כי לאור ניגוד העניינים החמור והעוצמתי בו מצוי נתניהו, בית המשפט ידון בנושא כשירותו בכובד ראש".

עוד מבחזית החדשות

על העתירה חתומים 39 בכירים מתחומים שונים, ובהם גם הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ. במסגרת העתירה נטען כי נתניהו פועל בניגוד עניינים, תוך הפרת האיסורים וההגבלות שחלים עליו כראש ממשלה שנאשם בפלילים. בנוסף, נכתב כי נתניהו הצהיר במפורש ובפומבי כי בכוונתו להמשיך לפעול בניגוד להגבלות החלות עליו.

בקואליציה תקפו בשבוע שעבר את החלטת בג"ץ לדון בעתירה ואמרו: "קבוצה פוליטית קיצונית בראשות דן חלוץ מנסה להדיח ראש ממשלה מכהן שנבחר ברוב עצום בבחירות דמוקרטיות. אנחנו מזועזעים מההחלטה לקיים דיון בעתירה. זוהי הליכה במדרון מסוכן של פגיעה אנושה בדמוקרטיה וברצון העם. אנחנו ומיליוני אזרחים לא נקבל זאת ולא נאפשר זאת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים