שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בג"ץ דחה את בקשת הממשלה לדחיית מועד הדיון
ביטול עילת הסבירות
הדיון בבג"ץ על ביטול עילת הסבירות ייערך כמתוכנן ב-12 בספטמבר, למרות בקשת הממשלה לדחות את הדיון כדי להיערך כראוי
בית המשפט העליון | צילום: דוברות הרשות השופטת

שופטי בג"ץ הודיעו הבוקר (שלישי) כי הם לא מקבלים את בקשת הממשלה לדחות את הדיון על ביטול עילת הסבירות והוא ייערך כמתוכנן ב-12 בספטמבר. "בהינתן ההרכב המורחב שנקבע ונוכח אילוצי היומן לא ניתן להיעתר לבקשה לדחיית הדיון" נכתב.

עו"ד אילן בומבך, שמייצג את הממשלה בעתירה נגד חוק ביטול עילת הסבירות, הגיש לבית המשפט את הבקשה לדחייה בנימוק שנדרש לו עוד זמן להיערך אליו. בומבך הסביר בבקשה כי "השלכות תוצאות ההליך כאן הן הרות גורל, ומרחיקות לכת. אכן, קשה להלום עתירות פחות מתאימות מהעתירות דכאן למסירת תשובה בסד זמנים בלתי הולם. רוחב היריעה, כמו גם עומק הסוגיות, מחייבים שהות מספקת לניסוח כתב התשובה".

עוד מבחזית החדשות

בשבוע שעבר אישרה היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה לשר המשפטים יריב לוין ייצוג נפרד בעתירות העוסקות בביטול עילת הסבירות.

היועמ"שית הבהירה כי העתירות עוסקות בסוגיות חוקתיות רגישות, ונוכח פערי העמדות בינה לבין השר, אושר הייצוג הנפרד לממשלה. עורך הדין התייחס לדבריה ואמר: "העמדה שלה מאוד מוקשית. המעשה הטבעי של היועמ"שית הוא להתייצב לימין הממשלה בעניין שהוא מהותי עבורה מצד אחד ומצד שני לא סותר את הפסיקה הקיימת".

עוד מבחזית החדשות

לפי שעה, הדיון ייערך כמתוכנן, ולראשונה מקום המדינה, בהשתתפות כל 15 שופטי בית המשפט העליון. התאריך שנקבע לדיון הוא כחודש לפני פרישתה של נשיאת העליון חיות, מה שמרמז גם שפסק הדין יינתן ככל הנראה עד לחודש ינואר.

הדיון בעתירה שהגישו התנועה איכות השלטון, התנועה הדמוקרטית האזרחית וגופים נוספים, ייערך בהשתתפות הנשיאה חיות, המשנה לנשיאה עוזי פוגלמן, השופט יצחק עמית, השופט נעם סולברג, השופטת דפנה ברק-ארז, השופטת ענת ברון, השופט דוד מינץ, השופט יוסף אלרון, השופטת יעל וילנר, השופט עופר גרוסקופף, השופט אלכס שטיין, השופטת גילה כנפי-שטייניץ, השופט ח'אלד כבוב, השופט יחיאל כשר והשופטת רות רונן.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים