שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בג"ץ בהכרעה חד משמעית: בועז יוסף לא יכול להתמודד בבחירות הקרובות בטבריה
"חוק טבריה"
השופטים דנו בעתירות נגד החוק שיאפשר למקורבו של דרעי להתמודד בבחירות לעיר טבריה למרות שהוא מכהן כיו"ר הוועדה הקרואה | השופטים אימצו את עמדת היועמ"שית
בועז יוסף, ראש הועדה הקרואה בטבריה

9 שופטי בג"ץ הכריעו הערב (ראשון) בעתירות שהוגשו נגד "חוק טבריה", וקבעו שמקורבו של דרעי ויו"ר הוועדה הקרואה בטבריה, בועז יוסף, לא יוכל להתמודד בעיר טבריה בבחירות הקרובות לרשויות המקומיות.

הביקורת נגד החוק הייתה שהוא חוק פרסונלי וקודם עבור יוסף. יוסף מכהן כיו"ר הוועדה הקרואה של העיר טבריה, והחוק אפשר לו להתמודד בבחירות על ראשות העירייה בבחירות הקרובות בסוף אוקטובר. לקראת סוף הדיון המליצו השופטים לבועז יוסף לא להתמודד בבחירות הקרובות לעיריית טבריה אך הוא סירב.

עוד מבחזית החדשות

השופט סולברג, ששיקף את עמדת רוב הרכב השופטים אמר בדיון כי: "ביקשתי מחבריי לשקף את עמדת רוב ההרכב לפיה התיקון לחוק הבחירות המקומיות לא יחול על מערכת בחירות הנוכחית, נכון למה שיהיה נכון מבחינת מר בועז יוסף להודיע שהוא לא יגיש מועמדת, כנראה שמוטב עכשיו להשלים עם התוצאה ולמצות באופן הזה את המלצתנו, לפי העמדה המתגבשת אצלנו ואם כך יחליט מר בועז יוסף לעשות העותרים יבואו על סיפוקם בגדרי העתירות תוך כדי שמירת זכויות לעתיד".

הנשיאה חיות אמרה במהלך הדיון כי: "החוק הוא פרסונלי כי הוא תפור למידותיה של הבחירות בטבריה. ומי לנו כחברי הכנסת שאומרים את הדברים בפה מלא. הוא (יוסף) פעל במובנים רבים בלי אופוזיציה ולכן יש לו יתרון על המועמדים וזה לא כמו ראש רשויות אחרים שצריכים לעמוד מחדש לבחירת התושבים בבחירות".

עוד מבחזית החדשות

השופטת ברון אמרה בדיון: "החוק תפור למידות מבחינת העיתוי שלו. כי יש רק אדם אחד שנכנס למשבצת בעיתוי הזה". גם השופט עוזי פוגלמן הצביע על בעייתיות החוק: "השלטון המרכזי התערב בזכותם של תושבי טבריה והקנה לו יתרון".

בייעוץ המשפטי של הכנסת התנגדו לפסילת החוק, וטענו שאין הוא פוגע בשוויון בין המועמדים. "מותר לאדם להתמודד בבחירות גם אם יש לו יתרון מוקדם על מועמדים אחרים", טען עו"ד יצחק ברט מהייעוץ המשפטי של הכנסת. "תפקיד הבוחרים לשקול את זה – ולבחור".

בתחילת החודש אושר החוק בקריאה שלישית במליאת הכנסת ומיד לאחר מכן הוגשה עתירה נגדו. עו"ד שני אילוז ואביב יצחק, שמתמודדים גם הם בבחירות על ראשות עיריית טבריה, הגישו את העתירה יחד עם התנועה לטוהר המידות, והתנועה לאיכות השלטון.

עמדת היועמ"שית לקראת העתירה הייתה שיש לדחות את החוק במתכונתו הנוכחית. בהרב-מיארה הסבירה כי אין להחיל את החוק בבחירות הקרובות, וכן שבהמשך יש לבחון את החוקתיות שלו, או שמא להוסיף לו הסדרים שיתנו מענה לבעיות הטמונות בו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים