שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בג"ץ בהחלטה חד משמעית: מאחז חומש לא יפונה
מתנחלים הקימו את המאחז לפני כחודשיים לאחר שפונה במהלך ההתנתקות | על פי החלטת השופטים הוא יישאר במקומו | בימין בירכו על ההחלטה
תגיות: , ,
הכניסה לישוב חומש | צילום: מיכאל יעקובסון, ויקיפדיה

שופטי בית המשפט העליון החליטו הערב (רביעי) למחוק את עתירת הפלסטינים, נגד מאחז חומש שהוקם מחדש במאי האחרון. על פי ההחלטה הישיבה תישאר במקומה, ומבחינת בית המשפט מדובר בסוף פסוק.

בפסק הדין כתבו השופטים: "לא נעלמו מעיננו טענות העותרים שמתייחסות לחוקיות מצב הדברים החדש, שהוא פועל יוצא של העתקת מקומה של הישיבה לאדמות מדינה, אולם אלה חורגות מהעתירה במתכונתה הנוכחית". עוד הוסיפו כי "טענות אלה שמורות לעותרים בהליך מתאים, וגם טענות המשיבים שמורות להם". שופטי בג"ץ הורו על מחיקת העתירה, "לאחר שמוצתה במתכונתה הנוכחית".

עוד מבחזית החדשות

תלמידי הישיבה הקימו באישון לילה בסוף מאי האחרון את הישיבה במקומה הקבוע על אדמות המדינה, ביישוב שפונה ב-2005. זאת, כחודשיים לאחר ביטול חוק ההתנתקות במליאת הכנסת. הישיבה, שנגדה עתרו כעת, לא קיבלה את האישורים הנדרשים מהמנהל האזרחי, כפי שנדרש בחוק.

יו"ר מועצת שומרון יוסי דגן כתב: "סוף הצדק להופיע. כשהממשלה מביאה אמירה ברורה – זה קורה. העתירה ההזויה של השמאל הקיצוני נגד חומש הושלכה לפח האשפה של ההיסטוריה, העתיד הוא של חזרה ובנייה מחדש של יישובי צפון השומרון".

עוד מבחזית החדשות

מישיבת חומש נמסר: "הישיבה תפרח, והאור ימשיך להאיר בכל צפון השומרון. הכדור עובר היום לממשלת ישראל להשךים את המהלך שהבטיחה – הסדרת חומש".

לעומת זאת, בארגון "יש דין" כתבו בתגובה: "בעוד שברחבי ישראל נלחמים להגן על בג"ץ כסמל הדמוקרטיה, הוכיחו היום השופטים שעבור הפלסטינים בגדה המערבית אין מגן ואין חוק. ההחלטה המבישה של שופטי העליון מהוות עדות נוספת לשלטון האפרטהייד שמתקבע בשטחים והופך לנורמה באישור בג"ץ".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים