שיתוף
תגובות
חדשות » בבית המדרש סאטמר בגאולה: שריפת ענק בשבת
במשך שעות ארוכות פעלו צוותי כיבוי להשיג שליטה על האש שפרצה בבהמ"ד סאטמר בשכונת גאולה בירושלים |ספרי התורה חולצו על ידי הכבאים | לפחות שני ספרי תורה ניזוקו
הנזק בבית המדרש סאטמר | צילום: דוברות כב"ה

שריפת גדולה פרצה לפנות בוקר (שבת קודש) בבית המדרש סאטמר ברחוב יונה בשכונת גאולה בירושלים. כוחות הכיבוי פעלו במשך שעות רבות לכיבוי השריפה. לא היו נפגעים בנפש אך נזק רב נגרם למבנה המיתולוגי ב והוא יצא מכלל שימוש. עדיין לא ידוע מה גרם לפרוץ השריפה.

לוחמי האש שפעלו במקום חילצו את ספרי התורה וזוגות התפילין שהיו בבית המדרש. על פי הידוע לפחות שני ספרי תורה נפגעו מהאש, אך לא נשרפו כליל.

עוד מבחזית החדשות

מכבאות והצלה נמסר כי: סמוך לשעה 4:30 לפנות בוקר התקבל דיווח על שריפה בבית המדרש. 9 צוותי כיבוי ומנוף שהגיעו למקום ביצעו פעולות כיבוי. האש התפשטה לשני מבנים נוספים הסמוכים לבית המדרש, בהם גם תלמוד תורה. המבנים בסכנת היו קריסה ועל כן פעולות הכיבוי התבצעו בזהירות מירבית".

טפסר משנה שי נחמיה מפקד תחנת האומה אמר כי: "צוותי תחנת האומה שהגיעו למקום הבחינו בשריפה מפותחת בגג בית המדרש הגובל עם מבנה ישיבה בן 3 קומות שבו עשרות חדרים, עשן כבד חדר למבנה הישיבה וגרם לנזק כבד, גג בית המדרש קרס. לוחמי האש מנעו התפשטות למבנים הסמוכים ופינו משם את התושבים".

לדבריו "8 ספרי תורה חולצו לחלקם נגרם נזק, ומאות ספרי קודש וסטים של תפילין, כל זאת תחת אש מתקרת בית המדרש והחשש הכבד מקריסה. נחישותם של הלוחמים מנעה אסון כבד בנפש וברכוש. הוקם צוות חקירה מיוחד לבחינת נסיבות האירוע".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים