שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » בארה"ב תוקפים שר החוץ הנכנס כהן: "מדבר עם נציג של משטר פושע"
הסנאטור הרפובליקני לינדזי גרהאם מתח ביקורת על החלטתו של שר החוץ החדש לשוחח עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב | כהן הוא שר החוץ הראשון שצפוי לשוחח עם מקבילו הרוסי
נתניהו עם הסנאטור לינדזי גרהאם | צילום: קובי גדעון/ לע"מ

הסנאטור הרפובליקני הבכיר לינדזי גרהאם צייץ הלילה (שני) נגד השיחה הצפויה של כהן, ביומו השלישי בלבד בתפקיד, עם שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, שיחה שצפויה להיות הראשונה בין שר חוץ ישראלי לרוסי מאז החלה המלחמה באוקראינה.

לדברי גרהאם, שנחשב לאחד מבכירי הפוליטיקאים בארה"ב שתומכים בישראל "אני מקווה שמר כהן מבין שכשהוא מדבר עם לברוב, הוא מדבר עם נציג של משטר פושע מלחמה, שמבצע פשעי מלחמה בהיקף תעשייתי מדי יום". לשון גרהאם. 

עוד מבחזית החדשות

עוד כתב גרהאם "אני שמח לראות שמר כהן, שר החוץ הישראלי החדש, תיעדף את היחסים האסטרטגיים בין ישראל וארה"ב, ותומך בהמשך הסיוע ההומניטרי לאוקראינה" בהתייחסו לשיחה של כהן אתמול עם שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן. "יחד עם זאת, הרעיון שישראל צריכה לדבר פחות על הפלישה לאוקראינה הוא קצת מטריד".

כהן, שנכנס לתפקידו החדש ביום ראשון, התבטא אתמול לראשונה בפני עובדי משרד החוץ ואמר כי הוא צפוי לשנות את המדיניות בנוגע למלחמה באוקראינה. לדברי כהן, ישראל צפויה כעת לדבר פחות בפומבי על המלחמה באוקראינה, בצעד שרבים בעולם ראו בו כרמז לכך שישראל צפויה לנקוט בגישה פרו רוסית.

כהן הבהיר כי בניגוד לעמדת קודמו בתפקיד יאיר לפיד, הוא לא מתכוון לגנות את פעולותיה של רוסיה במלחמה באוקראינה. לדבריו, הוא מתכוון לגבש עמדה אחראית יותר לעבודת משרד החוץ בנוגע למלחמה באוקראינה, אך הבהיר כי ישראל תמשיך להעניק לאוקראינה תמיכה וסיוע הומניטריים. לדברי כהן "נעשה דבר אחד בוודאות, נדבר פחות. הסיוע ההומנטרי המשמעותי לאוקראינה יימשך".

הביקורת על ההחלטה לשוחח דווקא עם שר החוץ הרוסי ביומו השלישי בתפקיד מגיעה על רקע העובדה שהוא טרם שוחח עם שרי החוץ באירופה. אתמול שוחח כהן עם שר החוץ האמריקני בלינקן.

לאחר השיחה צייץ בלינקן "בירכתי את שר החוץ אלי כהן על מינויו לתפקיד, יחד אנו יכולים לקדם את האינטרסים ולהתמודד עם האתגרים המשותפים". בהודעה מטעם משרד החוץ בישראל נכתב כי "שר החוץ ומזכיר המדינה דנו במאמץ המשותף להרחבת הסכמי אברהם, למיסוד פורום הנגב ולהרחבת מעגל המדינות עימן יש לישראל הסכמי נורמליזציה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים