שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » באופן חריג: נשיא המדינה התקשר ליו"ר הקואליציה וחה"כ סעדה
הנשיא ממשיך בניסיונותיו להגיע להידברות בין הקואליציה לאופוזיציה | בצעד יוצא דופן הוא פנה ליו"ר הקואליציה ולחה"כ סעדה, כדי שידחו בשבוע את הצעות החוק שהעלו
נשיא המדינה יצחק הרצוג | צילום: עמוס בן גרשום - לע״מ

נשיא המדינה ממשיך בניסיונותיו לגבש פשרה בנוגע לרפורמה המשפטית, והיום (רביעי) הוא פנה ליו"ר הקואליציה אופיר כץ וביקש ממנו "כמחווה של רצון טוב לקידום הידברות", להסיר את הצעת החוק שלו. כץ מסר כי "בעקבות פניית כבוד הנשיא ובקשתו לאפשר המשך הידברות בלב פתוח ונפש חפצה, החלטתי בהתייעצות עם ח"כ משה ארבל לדחות לשבוע הבא את ההצבעה על הצעת חוק יסוד: הממשלה, המבקשת למנוע ביקורת שיפוטית במינוי שרים שאושר על ידי הכנסת".

החוק המדובר הוא "חוק דרעי 2", שנועד לסלול את הדרך חזרת יו"ר ש"ס לשולחן הממשלה. כץ הדגיש כי "דחיית החוק לא תשפיע על התקדמות הרפורמה המשפטית".

עוד מבחזית החדשות

במקביל התקשר הנשיא הרצוג גם לח"כ משה סעדה וביקש ממנו להוריד מסדר היום במליאת הכנסת את הצעת החוק שלו לגבי העברת המחלקה לחקירות שוטרים מהפרקליטות, ולהפוך אותה לגוף עצמאי תחת שר המשפטים. סעדה נענה לכך, וההצעה תעלה להצבעה בשבוע הבא, ולא היום, כמתוכנן.

סעדה מסר כי: "לפני זמן קצר פנה אליי נשיא המדינה וביקש ממני לדחות בכמה ימים את ההצבעה על הצעת החוק שלי, כמחווה של רצון טוב לטובת הידברות. לאור בקשת הנשיא ומתוך רצון אישי ליצור שיח בין חלקי העם, נעניתי לבקשתו, והצעת החוק תעלה בשבוע הבא".

עוד מבחזית החדשות

בנוסף, חוק ההתגברות של ח"כ שמחה רוטמן שיאפשר לחוקק מחדש חוקים שנפסלו בבג"ץ לא יעלה אף הוא. רוטמן פנה לבקש את חוות דעתה של היועמ"שית לחוק, ובכך דחה את ההצבעה בשבוע.

הנשיא ממשיך במאמציו להגיע להסכמות בין הקואליציה לאופוזיציה סביב הרפורמה המשפטית. דחיית רצף ההצבעות בקריאה טרומית שהיה אמור להתקיים היום במליאה על חוקים הנמצאים בלב המחלוקת, ידחה לשבוע הבא כדי לאפשר את המשך ההידברות.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. זוועה
    אנחנו סומכים עליהם שיביאו למשילות ותפסק דיקטטורת הבג"ץ והם שומעים לראשי הפעור הרשעים ודוחים את ההצבעות !!!
    לא לזה שלחנו אתכם לכנסת !!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים