שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » אש מעריך: "בשבוע הבא נראה ירידה במספרים"
התחלואה בישראל
מנכ"ל משרד הבריאות: "יש עומסים על המערכות הממוחשבות של משרד הבריאות ולכן אין נתונים. אתמול אומתו כ-50 אלף מאומתים לקורונה"
נחמן אש | צילום: לע"מ

הזינוק במספר המאומתים לקורונה והערכות המומחים כי אנו נמצאים כעת בשיא גל התחלואה החמישי, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, התראיין הבוקר (ג') בריאיון בגלי צה"ל ואמר כי "עוד שבוע נתחיל לראות ירידה במספרים, אבל לפנינו עוד שבועיים-שלושה קשים".

"התחלואה פחות קשה, אבל המערכת מאוד עמוסה – בעיקר חדרי המיון", הבהיר מנכ"ל משרד הבריאות. "יש עומסים על המערכות הממוחשבות של משרד הבריאות ולכן אין נתונים. אתמול אומתו כ-50 אלף מאומתים לקורונה". לדבריו, יש עלייה גם במספר החולים קשה, שמתקרב ל-500. כמו כן, גם מספר המונשמים נמצא בעלייה ומתקרב ל-100. "עם זאת, לשמחתנו אנחנו לא רואים עלייה במספר המחוברים למכשירי האקמו", הוסיף פרופ' אש.

בהמשך הריאיון התייחס מנכ"ל משרד הבריאות להחלטת הדרג המדיני לקצר את משך הבידוד ל-5 ימים בלבד. "זו החלטה מורכבת והשיקול היה הצורך ציבורי", טען. "אנחנו רואים את מספרי המבודדים והמאומתים, ואנחנו רואים את ההשפעה על המשק ומערכת החינוך. רצינו לנקוט במשהו מידתי תוך ניהול סיכונים".

על הטענת כי אזרחים רבים לא מצליחים לעקוב אחר השינויים שהנחיות הופכות מורכבות מדי השיב פרופ' אש: "ההנחיות הופכות להיות יותר ויותר מורכבות ויש יותר נטל על האזרח. האומיקרון לא מאפשר עבודה כמו שידענו קודם והנחיות ברורות תוך שמירה על אכיפה.

"יש כאן אחריות על כל אחד ואחת", חזר והדגיש מנכ"ל משרד הבריאות". "אם יש לכם סימפטומים אל תצא – גם אם נגמרו חמשת ימי הבידוד. בימים שלאחר הבידוד – חשוב מאוד להקפיד על עטיית מסכה, על שמירת ריחוק חברתי ועל התרחקות מאנשים שנמצאים בקבוצת סיכון".

בהמשך התייחס מנכ"ל משרד הבריאות גם לתוצאות הניסוי בחיסון הרביעי. לטענתו, התוצאות שהתקבלו בתום המחקר שבוצע בבית החולים שיבא – לא היו מפתיעות במיוחד: "אנחנו מעריכים שההגנה מתחלואה קשה, במיוחד של קבוצות הסיכון, עדיין קיימת מהחיסון הרביעי", הדגיש. "אני קורא לציבור לבוא ולהתחסן".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. לא מדברים על העניין. העניין שאין המדינה מפקחת על מסכות. על הנגשת בדיקות אלגיה לחיסון לילדים צעירים/בדיקת נוגדנים האם חלו לאחרונה. על לאפשר למידה מרחוק מסודרת ועבודה אינטנסיבית עם ילדים ובני נוער למרות שמחשב וטלפון הם חלק בלתי נפרד מחיי הצעירים והמבוגרים והיה ניתן להשתמש בהם בצורה יוצאת דופן. היה ניתן לבנת מערך מסודר לילדים שהם או בני משפחותיהם בסיכון ובכך לצמצם סיכון וממדי תחלואה. הרי אנשים יוצאים מקורונה עם פגיעות רפואיות. גם נוצרים זנים חדשים שמתגברים על חיסונים. כל זה היה ניתן למנוע. אבל לאף אחד בעל תפקיד בכיר בממשלה ובמשרד הבריאות ובמשרד החינוך במדינת ישראל לא אכפת. לכן המצבכ ו שהוא. משחררים הכל על חשבון האזרחים – שיעבדו חולים שידביקו את בני משפחותיהם ואת הפונים לשירותים ציבוריים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים