שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ארצות הברית עוקבת בדאגה: בלון ריגול סיני נצפה בשמי מונטנה
ארצות הברית עוקבת אחרי בלון ריגול סיני חשוד שנמצא מעל מונטנה | הפלת הבלון נשללה עקב חשש לפגיעה באזרחים | דובר הפנטגון: "הבלון לא מהווה איום לאנשים על הקרקע"
גבעת הקפיטול, וושינגטון | צילום: shutterstock

בלון ריגול ענק, נצפה השבוע בשטח האווירי של ארצות הברית על ידי נוסעים בטיסה מסחרית בצפון המדינה. על פי דיווחים, מדובר בבלון סיני המשמש לאיסוף מידע. דובר הפנטגון פטריק ריידר אמר הלילה (חמישי) לעיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל" כי ארה"ב "מנהלת מעקב אחרי הבלון", וכי "הממשל פעל מיידית כדי למנוע איסוף מידע רגיש".

היועץ האמריקני לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן ובכירים נוספים תדרכו את הנשיא ג'ו ביידן לגבי השלכות הבלון. הבכירים אמרו לעיתון כי הנשיא הורה על יירוט הבלון, אך בפנטגון התנגדו למהלך מחשש לפגיעה באזרחים.

עוד מבחזית החדשות

גורם בכיר במשרד ההגנה האמריקני סיפר ל-AP כי הבלון זוהה בשטחה האווירי של מדינת מונטנה, שבה נמצא אחד ממחסני הטילים הגרעיניים של ארה"ב. עוד הוסיף הבכיר כי מטוסי קרב מוכנים להפיל את הבלון בכל רגע נתון אם תתקבל הוראה לכך. בתגובה אמר דובר הפנטגון כי "הבלון לא מהווה איום צבאי או פיזי לאנשים על הקרקע".

עוד אמר הדובר, כי ממשל ארה"ב יצר קשר עם בייג'ינג באמצעות שגרירות סין בוושינגטון, ולדבריו "הבהרנו לעמיתים הסינים שלנו את חומרת האירוע".

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן צפוי לבקר בבייג'ינג בימים הקרובים, אך כעת לא לא ברור האם התקרית שמסתמנת כפעולת איסוף המידע האגרסיבית ביותר של סין בשנים האחרונות תשפיע על הביקור המתוכנן. במשרד החוץ האמריקאי לא הגיבו לדברים.

עוד מבחזית החדשות

בעקבות הצהרת ארצות הברית, הודיעה גם קנדה על בלון חשוד בשמי המדינה שלה. בהצהרה מטעם המדינה נכתב כי "תנועות הבלון נמצאות במעקב. הקנדים בטוחים וקנדה נוקטת בצעדים כדי להבטיח את אבטחת המרחב האווירי שלה".

רק אתמול הודיעו בהצהרה משותפת כי ארצות הברית תקבל גישה לבסיסים צבאיים בפיליפינים כחלק מהניסיון למנוע צעדים סיניים נגד טייוואן. בתגובה הבהירה סין כי "זהו צעד שמסלים את המתיחות באזור ומסכן את השלום והיציבות האזוריים, מדינות באזור צריכות לשמור על ערנות ולא לתת לארצות הברית לנצל אותן".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים