שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ארנון בר דוד בנאום השבטים: "השבט החילוני, השבט החרדי, השבט ההייטקיסטי, השבט השמאלי"
בכנס של המכון למדיניות ואסטרטגיה (IPS) באוניברסיטת רייכמן הזהיר יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד כי המדינה "הופכת מכלל אזרחיה לכלל שבטיה, ירדנו מהפסים?"
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד | צילום: דוברות ההסתדרות

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד נאם היום (רביעי) בכנס הרצליה של המכון למדיניות ואסטרטגיה (IPS) באוניברסיטת רייכמן. לדבריו "המצב החברתי פה בארץ מעולם לא היה כה קוטבי, מסוכן ובעייתי כפי שהוא עכשיו. אנחנו הופכים ממדינת כל אזרחיה למדינת כל שבטיה. השבט החילוני, השבט החרדי, השבט המתנחלי, השבט ההייטקיסטי, השבט השמאלי, השבט המזרחי. אני שואל – ירדנו מהפסים?"

"האם במו ידינו אנחנו מפרקים את המפעל הציוני? ממקום של ערבות הדדית וממדינה חברתית הפכנו לאוסף של שבטים שכל אחד דואג לקהל שלו", המשיך יו"ר ההסתדרות ואמר: "אנחנו מקבלים כעת חברה מקוטבת שהפערים בה הולכים וגדלים. במקום להשקיע בחיבורים ובתשתיות חזרנו לכספי החלוקה של תקופת היישוב. אנחנו הורסים את מה שנלחמנו עליו מאז ערש הציונות".

עוד מבחזית החדשות

בנאומו התייחס יו"ר ההסתדרות גם למצב הכלכלי ואמר כי "קטר ההייטק נפגע, ההשקעות מתחילות לברוח מישראל, ומכלכלה יציבה עד לפני שנה הפכנו לכלכלה פגיעה, שבטית וגרעונית ללא בשורה לחינוך, ליוקר המחייה, לרווחה – בעצם לכלום. למה? כי אין פה תוכנית עבודה למדינה".

יו"ר ההסתדרות תקף את הממשלה ואמר: "בחצי השנה האחרונה מתייחסים רק למהפכה המשפטית, ושום דבר אחר לא מתקדם. הכול תקוע בגלל שעסוקים בשרידות אישית ובמהפכה. המהפכה קורעת את החברה מבפנים. רוצים לעשות רפורמה במערכת המשפט? למה לא להתחיל בתקנים החסרים לשופטים ובדברים מהותיים נוספים. מינוי שופטים? זה הדבר הכי חשוב עכשיו? בשביל שני שופטים אנחנו מפרקים מדינה? מישהו פה ירד מהפסים. יש לנו מערכת משפט מהמובילות בעולם".

עוד אמר בר-דוד: "יש לי בהסתדרות קואליציה מקיר לקיר. כולם יושבים סביב שולחן אחד במטרה אחת – לקדם את העובדים, המשק והמדינה. זאת הייתה החלטה שלי, שאני פותח את הבית של ההסתדרות לכולם. כולם שותפים ומבינים שיש מטרה אחת. זה לא פלא שההסתדרות, שנהגו לחבוט בה לפני שנים בודדות, הפכה בשנים האחרונות לגוף האחראי במדינה, מגדלור איתן בטירוף שיש כאן".

"בתוך הסערה צריך לפעול ולנווט נכון. מכל הסערות, הסערה המשפטית היא הבעייתית ביותר כי היא פוגעת בכולם, בקרביים של החברה. היא מרסקת את החברה הישראלית. יש דבר אחד לעשות כעת שיחזיר את המדינה לפסים – לעצור את החקיקה המשפטית עכשיו. עם כל מה שקורה מסביבנו אנחנו לא יכולים לבודד את עצמנו בעולם. לא צריך את המהפכה שמוביל פורום קהלת, שלא ארחיב עליהם. זה נזק בלתי יתואר".

לדברי יו"ר ההסתדרות, אנחנו נמצאים ברגע אמת. "אני רואה את מה שקורה ברחובות. אם חפצי חיים אנחנו, ואם אנחנו רוצים לעמוד באתגרים שבפני המדינה, אנחנו צריכים לכידות חברתית. בלעדיה יהיה בלתי אפשרי. אם נמשיך עם השבטיות, זה יהיה קשה. אדם אחד צריך להוביל, זהו ראש הממשלה. כמו שאני מוביל בהסתדרות בשותפות מתוך מכנה משותף, כשהמדינה מעל הכול, גם ראש הממשלה צריך להתעשת ולהניע את המדינה קדימה. אני אופטימי, אני רוצה לראות את המדינה האהובה יוצאת מהמשבר, ממה שלא צריך להתעסק בו, המהפכה המשפטית המיותרת הזאת. בהנהגה נכונה אפשר להוביל את מדינת ישראל לפסים ולהצלחה".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. בשביל שני שופטים אנחנו מפרקים מדינה? מישהו פה ירד מהפסים.
    ===============
    ואתה [ארנון בן דוד] בשביל שני שופטים השבתת את כל המשק ???

  2. הוא איש שמאל מובהק יש לו אג'נדה פוליטית מובהקת על בטוח נראה אותו בבחירות הבאות במפלגה של בני גנץ וכך צריך להתייחס אליו מאוד קשה למצוא אנשים ישרים בצד שמאל של הפוליטיקה הישראלית צריך להעמידו לדין על השביתה הפוליטית ויותר מכך לסלק אותו מלהיות יושב ראש הסתדרות כעת רואים שהשביתה היתה פוליטית ומה גם שבזמנו היה מיותר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים