שיתוף
תגובות
חדשות » ארה״ב: 15 מיליון חביות נפט שוחררו מעתודות החירום
בחירות אמצע בארה״ב
לקראת בחירות האמצע, הממשל ממשיך עם החלק האחרון בה החל באביב לשחרור מספר כולל של 180 מיליון חביות נפט מהעתודות האסטרטגיות זאת על מנת להוריד את מחירי האנרגיה
חביות נפט | צילום: noomcpk, שאטרסטוק

בארצות הברית יתקיימו בחודש הבא בחירות אמצע הקדנציה של הנשיא ג'ו ביידן. הממשל האמריקאי מתכנן לשחרר 15 מיליון חביות נפט מעתודות החירום של המדינה, ואף שוקל לשחרר עוד חביות במהלך החורף וזאת כחלק מהמאמצים לבלום את עליית מחירי הדלק לקראת בחירות אמצע הקדנציה שיתקיימו בחודש הבא. 

בסוכנות הידיעות בלומברג דיווחו כי בכוונת הנשיא ג'ו ביידן, לנסות לבלום את עליית מחירי הדלק, ולשם כך הוא עתיד לשחרר במהלך החורף כ-15 מיליון חביות נפט מעתודות החירום של המדינה. לדברי הסוכנות ימסור ביידן היום בערב (רביעי) הצהרה על התוכנית. המהלך הוא החלק האחרון מיוזמה שבה החלו בבית הלבן באביב לשחרור מספר כולל של 180 מיליון חביות נפט מהעתודות האסטרטגיות על מנת לנסות להוזיל את מחירי הדלק, שעלו בחדות מאז פלשה רוסיה לאוקראינה. בכיר בממשל האמריקאי, שביקש להישאר בעילום שם, אמר כי הנשיא מוכן יהיה לשחרר חביות נוספות במידת הצורך. עליית מחירי הנפט מהווה נושא מרכזי בבחירות לקונגרס, והרפובליקנים מנצלים זאת כדי לתקוף את ביידן והדמוקרטים.

בלשכת הנשיא מתכוונים למסור גם פרטים חדשים לגבי התוכנית לחדש את המלאי של עתודות החירום, שהקיבולת שלהן עומדת על כ-714 מיליון חביות. נכון ל-14 באוקטובר, העתודות מכילות 405.1 מיליון חביות. בכירים בממשל אמרו כי הממשל מתכוון ליזום רכישות חדשות כשמחירי נפט מסוג WTI יהיו מתחת לטווח של 67-72 דולר לחבית. 

משרד האנרגיה האמריקאי עתיד לדווח היום ש-15 מיליון חביות מהסבב הראשון יגיעו לשוק בדצמבר. וכי בחודש הבא יוחלט האם יש צורך בשחרור עתודות נוספות בינואר. 

יש לציין כי בממשל מתלבטים האם להטיל הגבלות על ייבוא דלק, שכן אין תמימות דעים בעניין. לדברי בכיר בממשל ביידן שומר על כל האופציות פתוחות כדי להבטיח אספקה יציבה של דלק במדינה. 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים