שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » ארה״ב: "נרצה לראות יותר פעולות הגנה על הטכנולוגיות המתקדמות של ישראל"
דאגה אמריקנית
ד"ר ג'ונג פק, תת מזכיר המדינה, העוסקת בנושא סין בממשל ביידן, נשאה דברים בכנס של מכון SIGNAL ואמרה כי "אנחנו רוצים שכל השותפות שלנו יעלו את המודעות לסיכונים"
מטוס F-35 | צילום: Lockheed Martin

ד"ר ג'ונג פק, סגנית עוזר תת מזכיר המדינה האמריקני העוסקת בענייני סין בממשל ביידן, אמרה אתמול (חמישי) כי ארה"ב רוצה לראות יותר פעילות מצד ישראל כדי להגן על הטכנולוגיות הקריטיות המתקדמות שלה מפני סין. בכנס של מכון SIGNAL ליחסי ישראל-סין שנערך בישראל, אמרה פק כי "אנחנו יודעים שישראל קשובה לסיכונים הפוטנציאליים של השקעות סיניות, במיוחד בתחומי תשתיות וטכנולוגיה".

לדבריה, "באמצעות מנגנן לסינון השקעות, ישראל החלה בתהליך להבטיח שהשקעות זרות לא יפגעו באינטרסים הנוגעים לביטחון הלאומי שלה. זה צעד בכיוון הנכון. נרצה לראות יותר פעולות להגן על הטכנולוגיות הקריטיות המתקדמות של ישראל".

עוד מבחזית החדשות

פק טענה, כי ארה"ב רואה את בסין את האתגר הגיאו-אסטרטגי הגדול ביותר כיום, שהיא מתמודדת איתו. "ארה"ב לא רוצה לנתק את כלכלת ישראל מכלכלת סין. אנחנו רוצים לקדם יחסי מסחר בתחומים שלא מאיימים על האינטרסים הכלכליים והביטחוניים שלנו או ערכי זכויות האדם. יחד עם זאת, אנחנו צריכים להיות ברורים ביחס לסיכוני הביטחון הלאומי", כך טענה פק.

"סין נכנסה לחברות הייטק ישראליות משגשגות באמצעות תוכניות להעברת טכנולוגיה וגיוס כישרונות. חברות ממשלתיות בבעלות סינית משקיעות מאות מיליוני דולרים במיזמים אזרחיים וטכנולוגיות קריטיות בעלות יכולות שימוש דואלי, כולל אך לא רק, בתחומי בינה מלאכותית, סייבר ורובוטיקה". אנחנו חולקים עקרונות משותפים של איך מתנהלים. העקרונות לא מתקבלים בכל מקום. להיפך, בעבר נעשה בהם שימוש לרווחים לא הוגנים ולמטרות לא ליברליות על ידי סין. שימושים אלה מגיעים ממקורות לגיטימיים כמו מחקר משותף ופיתוח, או שיתופי פעולה עם חברות בינלאומיות, אך לעתים דרך גניבה או ריגול. אנחנו רוצים שכל השותפות שלנו בקהילה הבינלאומית יעלו את המודעות לסיכונים הללו, יעסקו בהערכת סיכונים ויפתחו אמצעים לניהול סיכונים".

פק טענה עוד ש"בספטמבר הושק הדיאלוג האסטרטגי בין ישראל לארה"ב בנושא טכנולוגיה, במטרה לדון בנושאים כמו הגנה על טכנולוגיות קריטיות. נמשיך לשתף את הלקחים שלנו מהמנגנונים שלנו ונציע עזרה טכנית לוועדה הישראלית. שיתוף פעולה קרוב וניהול סיכונים פנימי ובחו"ל הם חלק מהדרך שלנו להגן על טכנולוגיות ובמקביל לקדם את מערכת היחסים בין ארה"ב וישראל על טכנולוגיה חדשנית. זה מביא אותנו לדבר על חשיבות נורמות הסחר שעוזרות לנו לשמור על נתיבי שיט של אניות, טכנולוגיות חדשניות ושרשראות אספקה של שבבים".

עוד מבחזית החדשות

דיוויד שנקר, עוזר מזכיר המדינה לשעבר בממשל טראמפ, אמר בכנס כי העסקה של מטוסי ה-F-35 מול איחוד האמירויות נפלה בגלל השימוש של האמירויות ברשתות 5G של חברת וואווי הסינית. "לאיחוד האמירויות הובטחו במסגרת הסכמי אברהם מטוסי F-35 אך כשהממשל האמריקני בחן את הדברים, התברר שהמטוס פועל על רשת 5G ואין ביטחון כשהמערכות ישבו על הרשת של וואווי. כל חברה בנאט"ו שיש לה F-35 לא עושה שימוש ברשתות ה-5G של וואווי. באיחוד האמירויות עשו בחירה אחרת".

שנקר פנה למייסדת ומנכ"לית המכון, קאריס ויטי, ואמר כי "ישראל איחרה בהבנת האתגר מול סין כמו גם ארה"ב. מערכת היחסים בין ארה"ב לישראל תדע להתגבר על בן גביר אבל בעיה מול סין תעיב מאוד על היחסים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים