שיתוף
תגובות
חדשות » ארה"ב תרחיב את הסנקציות על אוליגרכים רוסים
האוליגרכים בלחץ
הבית הלבן נערך להגדיל ולהחריף משמעותית את מספר המיליארדרים הרוסים שיוטלו עליהם הגבלות כלכליות, במטרה לחזק את הפגיעה באליטה הפיננסית המקורבת לפוטין
נשיא ארה״ב ג'ו ביידן | צילום: archna nautiyal, שאטרסטוק

ארצות הברית נערכת להרחיב את ההגבלות הכלכליות על אולגרכים רוסים, במטרה לפגוע בבעלי הברית המיליארדרים של הנשיא פוטין. לפי דיווח באתר החדשות האמריקני- 'וושינגטון פוסט', נכתב כי בכירים בממשל האמריאני דנים בהגדלה דרמטית של מספר האוליגרכים הרוסים שעליהם יוטלו עיצומים אישיים בשל הפלישה לאוקראינה, במטרה להפעיל לחץ על האליטה הפיננסית המקורבת לנשיא.

גורמים בבית הלבן ובמשרד האוצר האמריקני עובדים על הרשימה החדשה של האולגרכים עליהם יוטלו הסנקציות, והיא צפויה להיות דומה בחלקה לרשימה שפרסמה האיחוד האירופי.

בין היתר, הבית הלבן שוקל הטלת סנקציות חדשות על אלישר אוסמנוב, הבעלים של חברת ברזל ופלדה מהגדולות ברוסיה, ששוויו לפי מגזין פורבס עומד על מעל 15 מיליארד דולר, אחרי שאירופה כבר הטילה סנקציות על המיליארדר הרוסי.

הסנקציות החדשות של ארה"ב צפויות להיות יותר משמעותיות ומורכבות מאלה שהוטלו על ידי האיחוד האירופי, והן יכללו כנראה גם הגבלות נסיעה והקפאה של נכסים מעבר לים שעלולים להגיע למיליארדים. בנוסף, הן מכוונות לא רק ליחידים אלא גם לבני משפחתם ולחברות שבבעלותם, כך לפי הדיווח. הנשיא ג'ו ביידן אמר בנאומו הלילה כי ארצות הברית תצטרף לאירופה כדי "לתפוס את היאכטות, דירות היוקרה והמטוסים הפרטיים שלהם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים