שיתוף
תגובות
חדשות » ארה"ב במסר לאבו מאזן: "מאמינים בפתרון שתי המדינות"
שתי מדינות
שר החוץ של ארה"ב, אנתוני בלינקן, שוחח עם אבו מאזן לאחר הבחירות בישראל, לדבריו, "הדגשתי את המחויבות שלנו לפתרון שתי המדינות"
אנתוני בלינקן | צילום: Ron Przysucha/ Public Domain

שגריר ארצות הברית בישראל תומאס ניידס, הסביר אתמול, כי הנשיא ביידן טרם בירך את נתניהו על נצחונו בבחירות, מכיוון שהוא עסוק עם קמפיין בחירות האמצע של ארצות הברית. 

לעומת זאת, שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן התקשר אתמול (שישי) ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. בחשבון הטוויטר שלו התייחס בליקן לשיחה וכתב "חזרתי על המחויבות שלנו לפתרון שתי המדינות והדגשתי את הצורך של כל הצדדים להרגיע בדחיפות את המצב בגדה המערבית ולהפחית את המתיחות".

סוכנות הידיעות הפלסטינית וופא דיווחה כי הנשיא אבו מאזן קיבל שיחת טלפון משר החוץ של ארה"ב וכי אבו מאזן התריע בפני בלינקו על "ההתקפות הישראליות נגד העם הפלסטיני בערים, בכפרים ובמחנות פליטים".

על פי הדיווח אבו מאזן התלונן כי "ישראל הרגה ללא משפט, הרסה בתים ובנתה התנחלויות וחסמה אזורים", בנוסף ל"אלימות של מתנחלים והפרות שבוצעו נגד ירושלים והמקומות הקדושים למוסלמים ולנוצרים שבה". אבו מאזן דרש שוב מהממשל האמריקאי לחייב את ישראל "לעצור את הפשעים שבוצעו נגד העם הפלסטיני, האדמה והמקומות הקדושים".

שר החוץ בלינקן אמר לאבו מאזן כי הממשל האמריקני מנסה לסייע "לסיים את ההסלמה הנוכחית ולהרגיע את המצב", השניים "הסכימו להמשיך במגעים בתקופה הקרובה".

בלינקן התקשר גם לראש הממשלה לפיד במהלך הלילה שבין חמישי לשישי וציין לשבח את "הבחירות החופשיות וההוגנות" בישראל. הוא גם ביקש להודות ללפיד על שיתוף הפעולה ביניהם לאורך כהונתו בתפקיד. ארצות הברית אינה שבעת רצון מתוצאות הבחירות בישראל, ובעיקר מהאפשרות שאיתמר בן גביר ימונה לשר בכיר בכנסת הבאה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים