שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ארדואן: חיסלנו מנהיג בכיר בדאעש
נשיא טורקיה הודיע על החיסול בשידור חי בריאיון לתקשורת הטורקית | החיסול בוצע על ידי הכוחות המיוחדים של שירות המודיעין הטורקי בצפון סוריה
נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן | צילום: Sasa Dzambic, שאטרסטוק

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן הכריז אמש (ראשון) כי מנהיג דאעש אבו ח'וסין אל-קוריישי חוסל שלשום במסגרת מבצע של כוחות המודיעין הטורקי בצפון סוריה. בריאיון שקיים בשידור חי בטלוויזיה הטורקית, אמר ארדואן "שירות המודיעין הטורקי עקב אחרי מנהיג דעאש תקופה ארוכה, ועכשיו אני אומר לך לראשונה: הוא חוסל במבצע".

"טורקיה תמשיך להילחם בארגוני הטרור בנחישות", הוסיף ארדואן שצפוי לנצל את החיסול לקידום מעמדו בזירה הפוליטית בטורקיה, בה צפויות להתקיים בחירות בעוד כשבועיים. טורקיה הכריזה על דאעש כארגון טרור ב-2013. בשנים האחרונות אירעו מספר פיגועים שבוצעו על ידי הארגון וגבו את חייהם של טורקים רבים.

עוד מבחזית החדשות

יש לציין כי אבו אל-ח'וסין אל-קוריישי הוא המנהיג הרביעי של ארגון דאעש שמחוסל. באוקטובר 2019 חוסל במבצע של צבא ארה"ב בצפון סוריה הח'ליף והמנהיג הראשון, אבו בכר אל-בגדדי. בפברואר 2022 חוסל מחליפו, אבו אברהים אל-האשמי אל-קוריישי בהוראת הנשיא ביידן, גם הוא בצפון סוריה. באוקטובר 2022 חוסל המנהיג השלישי, אבו אל-חסן אל-האשמי אל-קוריישי, בדרום-מערב סוריה, לא רחוק מהגבול עם ישראל, על ידי צבא סוריה החופשית.

בחודשים האחרונים מנהלת טורקיה מגעים לחידוש היחסים עם סוריה, לאחר נתק של שנים רבות, בעקבות מלחמת האזרחים הקשה. חיסולו של מנהיג דאעש בידי כוחות צבא טורקיה עשוי לסייע בידו של ארדואן להבטיח כי סוריה תסכים לוותר על התנאי העיקרי שלה, הסגת צבא טורקיה מהשטח הצפוני של המדינה.

בשבוע שעבר מצבו הבריאותי של ארדואן היה בכותרות הראשיות, לאחר שקטע ריאיון בשידור חי לאחר שטען שהוא חש ברע. בהמשך ביטל כמה אירועים של קמפיין הבחירות שלו. בשבת הופיע ארדואן מחויך עם תומכיו כאילו לא ארע דבר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים