שיתוף
תגובות
חדשות » ארגוני סביבה וחברה לשרה רגב: "אל תבטלי את הנת"צים וקדמי את המטרו"
ארגוני סביבה וחברה במכתב לשרת התחבורה, בו הם קוראים לה לקדם את התחבורה הציבורית "נת"צים הינם המשאב הזמין, המהיר, הזול והאפקטיבי ביותר לקידום תחבורה ציבורית"
נתיב לתחבורה ציבורית - נת"צ | צילום: lanaid12, שאטרסטוק

בעקבות נאומה של שרת התחבורה הנכנסת מירי רגב, התאחדו 14 ארגוני סביבה וחברה אזרחית ושלחו לה מכתב משותף בו הם מבקשים ממנה לקדם תחבורה ציבורית ולא לבטל את הנת"צים וגם לקדם את פרויקט המטרו. 

במכתב כותבים הארגונים כי "בשנים האחרונות ישראל נכנסת עמוק יותר ויותר אל תוך המשבר התחבורתי הגדול ביותר שידעה, וזאת משום היותה של המדינה קטנה וצפופה, עם שיעורי גידול אוכלוסייה הגבוהים ביותר בעולם המערבי. תשתיות התחבורה הציבורית במדינה הוזנחו במשך שנים, מרבית ההשקעות הופנו לסלילת כבישים, מחלפים וחניות, בצורה אשר לא מתחשבת באופן ריאלי בגידול האוכלוסייה בישראל, וכך, התחבורה הציבורית המוזנחת מותגה כלא אטרקטיבית וכמוצר לעניים. אוכלוסיות שידן אינה משגת, תושבי הפריפריה ואנשים עם מוגבלויות יהיו הראשונים להינזק כתוצאה מפגיעה בתשתיות התחבורה הציבורית".

עוד מבחזית החדשות

הארגונים הגיבו לדברים שאמרה רגב בנאומה שלשום וכתבו כי "נתיבי תחבורה ציבורית הינם המשאב הזמין, המהיר, הזול והאפקטיבי ביותר לקידום תחבורה ציבורית. נתיב העדפה לתחבורה ציבורית ומתן זכות דרך לאוטובוס שבו 50 נוסעים, על פני רכב שבו הנהג בלבד, יוצרים חלוקה צודקת יותר של הכביש לטובת כלל משתמשי הדרך, מהפריפריה הרחוקה וגם מהמרכז, ורשת רציפה של נתיבי תחבורה ציבורית עירוניים ובין-עירוניים מחברת את תושבי הנגב והגליל למרכזי תעסוקה, מגדילה את אפשרויות ההשכלה והתעסוקה ומהווה עורק כלכלי קריטי של הסעת המונים מהפריפריה למרכז".

לגבי פרויקט המטרו, טוענים הארגונים במכתב כי יש לקדם את פרויקט המטרו ללא כל דיחוי. לטענתם "רק פרויקט בסדר גודל כמו הרכבת התחתית מסוגל לתת מענה לגידול הצפוי באוכלוסייה והצפיפות בעשורים הקרובים. עיכוב נוסף של הפרויקט בשלב זה יפגע בפיתוחם החברתי והכלכלי של מיליוני ישראלים ויצמצם את היכולת שלהם להגעה מהירה לעבודה, לבילוי, ללימודים, לקבל שירותים שונים ולביקור משפחתי. חשוב לציין כי המטרו צפוי לתת מענה תחבורתי קריטי הן לפריפריה החברתית, הטבעת החיצונית של גוש דן, ערים כמו רמלה, לוד, בת ים, חולון, פתח תקווה וכו׳, וגם לשרת את הפריפריה הגיאוגרפית, על ידי מתן היכולת לרדת מהרכבת או מהאוטובוס המחבר למרכז הארץ ולהמשיך במהירות ובנוחות לכל יעד".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים