שיתוף
תגובות
חדשות » ארבעה ימים לסגירת הרשימות: שקד הודיעה על פירוק השותפות עם הנדל
בחירות 2022
על רקע הסקרים האחרונים שהעריכו כי לא תעבור את אחוז החסימה ובעקבות חילוקי דעות בין השניים, התקבלה ההחלטה על פירוק "הרוח הציונית"
יועז הנדל | צילום: דוברות משרד התקשורת

השותפות הפוליטית בין איילת שקד ויועז הנדל התפרקה הלילה (ראשון), לאחר שיתוף פעולה של פחות מחודשיים. שקד והנדל הובילו עד כה את מפלגת ה"רוח הציונית", שהשיגה 1.1% בלבד מהקולות לפי סקר חדשות 12. שקד אמרה שהיא זו שהחליטה להיפרד מהנדל בטענה שהוא: ״עדיין שבוי במחנה רק לא ביבי״.

השרה שקד טענה הלילה כי ״לאחר שיחות רבות עם אנשי סיעת דרך ארץ, החלטתי להיפרד מיועז הנדל וצביקה האוזר שהבהירו כי במידה ולא תקום ממשלת אחדות הם יעדיפו לגרור את המדינה לבחירות נוספות מאשר להקים ממשלת ימין. אופציה חסרת אחריות שלא תעלה על הדעת", נמסר מטעם שקד. "על אף הצהרות חוזרות ונשנות של השניים (הנדל והאוזר), סיעת 'דרך ארץ' עדיין שבוייה בשיח השנאה והחרמות. השיח הזה גורר את המדינה לבחירות פעם אחר פעם, מביא לאי יציבות ומרסק את ישראל. אני לא מוכנה לגרור את מדינת ישראל לבחירות נוספות ובמקרה שלא תצליח להקים ממשלת אחדות אשאף להקים ממשלת ימין מאוזנת שבה הרוח הציונית תמלא תפקיד אחראי״.

לפי שקד היא הודיעה להנדל על החלטתה אמש וכיבדה את בקשתו לדחות את ההודעה המשותפת על פירוק השותפות עד להיום בצוהריים, כיוון שהוא טס לניו יורק, אולם הוא ״בחר באופן לא ממלכתי ולא ערכי לחרוג מהסיכום״ ומסר את ההודעה לתקשורת.שקד הודיעה שבימים הקרובים היא תציג את רשימתה לכנסת. השרה שקד מאחלת לסיעת דרך ארץ בהצלחה.

אתמול עוד הכחיש הנדל בתוקף בריאיון ב״פגוש את העיתונות״ את חילוקי הדעות הקשים בינו לבין שקד, ״אני מתחייב שאני ואיילת נרוץ עד הסוף, אנחנו מתנהגים אחד בשני בממלכתיות ובחברות ומנסים לעשות הכל כדי להצליח. הקמנו את המפלגה כדי להעניק בית לימין הממלכתי ולציונות הדתית הנורמלית. המחלוקת היחידה שקיימת זה איך משפרים את הקמפיין. לא נלך לממשלה צרה, מעולם לא הסכמתי לתת את האצבע ה-61 לנתניהו״.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים