שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » אפקט המחאה: סין מסירה דרמטית את הגבלות הקורונה
"אפס הדבקה"
מדיניות ה"אפס הדבקה" הוציאה לרחובות אלפי סינים שקראו באופן נדיר מאוד לנשיא שי להתפטר. הבוקר הודיע המשטר על שינויים משמעותיים במדיניות הסגרים
המחאות הנדירות נגד הממשל בסין | צילום: TV

שלטונות סין הכריזו אתמול (רביעי) על שינוי דרמטי במדיניות הקורונה ועל ביטול כמה מההגבלות הנוקשות ביותר שהטילו על תושביהם במסגרת המאבק בנגיף. ברקע הפגנות המחאה הנדירות שפרצו בחודש שעבר בדרישה להסיר את הסגרים הממררים את חייהם של הסינים. בהודעה שמסרה ועדת הבריאות של סין, היא הציגה תוכנית בת 10 נקודות, הכוללת הקלה משמעותית בסגרים וחידוש הלימודים בכיתות בתי הספר שבהם לא ידוע על נדבקים.

גל ההפגנות בסין, החל ב-25 בנובמבר במפעל האייפונים הענקי בעיר ז'נגז'ו, והתפשט לערים נוספות, בהן אורומצ'י שבחבל שינג'יאנג, הבירה בייג'ינג וגם שנגחאי, העיר המאוכלסת ביותר בסין. המפגינים דרשו מהמשטר לחדול ממדיניות ה"אפס הדבקה" שבמסגרתה הוא מתעקש להטיל סגרים והגבלות תנועה קשות בגין כל התפרצות קטנה של הנגיף. בחלק מההפגנות נשמעו קריאות לנשיא שי ג'ינפינג ולמפלגת השלטון הקומוניסטית להתפטר, קריאות מאוד חריגות בסין הדיקטטורית, שמדכאת ביד קשה כל גילוי של מחאה.

עוד מבחזית החדשות

בהודעתה הבוקר ציינה ועדת הבריאות הארצית של סין כי מעתה לא יידרשו האזרחים להציג בדיקות קורונה שליליות ותו ירוק בסמרטפון, למעט באזורים רגישים במיוחד כמו בתי אבות ובתי ספר. גם הסגרים בעקבות התפרצויות חדשות יצומצמו, ויתמקדו בניינים ספציפיים, בקומות ספציפיות ואפילו בדירות ספציפיות, ולא יורחבו לשכונות שלמות כפי שהיה עד כה. מי שיתגלו כנשאים של הנגיף ויהיו נטולי תסמינים או יסבלו מתסמינים קלים בלבד יוכלו להסתפק בבידוד ביתי ולא יאלצו להגיע לבתי החולים. 

במסגרת ההנחיות החדשות, הסגרים שיוטלו יימשכו חמישה ימים בלבד, אלא אם כן יתגלו נדבקים חדשים, כמו כן, יוסרו ההגבלות על מכירת תרופות לצינון. נוסף על כך יורחב מבצע החיסון לאוכלוסייה המבוגרת. בתי עסק וחברות הסעות יוכלו להתחיל לפעול ובתי ספר שבהם אין התפרצות יחזרו ללימודים בכיתות.

הודעת הוועדה באה אחרי שבימים האחרונים הכריזו עוד ועוד רשויות מקומיות על צמצום ההגבלות. ביום שני התירו בבייג'ינג וב- 16 ערים נוספות לנוסעים לעלות לאוטובוסים ולרכבת התחתית בלי להציג בדיקת קורונה מ-48 השעות האחרונות בפעם הראשונה מזה חודשים. במרכזי תעשייה כמו גואנגז'ו והונג קונג הותרה פתיחתם של שווקים ובתי עסק, והוסרו רוב הגבלות התנועה באזורים שאינם מוגדרים כרגע כאזורי התפרצות.

לתסכול הגובר של הסינים להגבלות הקורונה תרמו גם שידורי המונדיאל מקטאר בשבועות האחרונים, בהם נחשפו המוני סינים לעובדה שבעוד בארצם ממשיכים הסגרים המקשים את חייהם, הרוב המוחלט של העולם כבר עבר למדיניות של "חיים לצד הנגיף", כפי שמשתקף מאלפי האוהדים המתועדים כשהם אינם עוטים מסכות.

בסין משודרים משחקי המונדיאל בערוץ הממלכתי CCTV, שעד עתה הלעיט את הסינים בדיווחים שליליים על מוות המוני וכאוס מוחלט שחוללה לכאורה מגפת הקורונה בארה"ב, יריבתה הגיאו-פוליטית הגדולה של בייג'ינג. באפליקציה הסינית WeChat פקפקו גולשים בפומבי על מדיניות הקורונה של המשטר ושאלו אם ארצם "נמצאת על אותה פלנטה" כמו קטאר. בימים הבאים הגיע מסין תיעוד המראה כי הטלוויזיה הממלכתית החלה לצנזר קטעים מהשידורים מקטאר שבהם נראים אוהדים ללא מסכות.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים