שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "אסור היה להמר על אשליות נתניהו"
אייכלר במתקפה
אייכלר בביקורת פנימית: "שלחתי אליו מכתב לפני חודש יחד עם פרוש, היו כאלה שאמרו לנתניהו להתעלם מן המכתב. הם הבטיחו לו להוליך את החרדים יחד אתו גם לאופוזיציה"
ישראל אייכלר ובנימין נתניהו | צילום: אתר הכנסת

בשיחה עם פעילי אגודת ישראל, רגע לפני השבעת הממשלה החדשה, התבטא ח"כ ישראל אייכלר אודות הטעויות שקדמו לנפילת נתניהו והקמת הממשלה. "היינו אמורים להבין כבר לפני חודשיים שתם עידן נתניהו, לצערנו", אמר בדברים שפורסמו ב'המבשר'.

"גם לאחר שביבי איבד את המנדט, היו שהלכו שבי אחרי הבטחות שווא ואשליות שיבואו עריקים, להקים מעפר את ממשלת נתניהו הנופלת. היינו צריכים לדעת שאלו חלומות של אדם השוקע למצולות ומשקיע עמו את כל התלויים בו. מי שלא מוכן להמר על הדירה הפרטית שלו, אסור היה לו להמר על עתיד ילדים רעבים, הורים חסרי דיור, מלמדים בלי משכורת ועולם התורה וכל קדשי ישראל המצויים בסכנה".

ח"כ אייכלר אמר: "הממשלה החדשה מורכבת מאויבים מרים, שלא יחמלו על תינוקות של בית רבן. הם ירעיבו אותם, במטרה להוציאם לשמד, כפי שעשו לילדי העולים במעברות בימי בן גוריון. שלטון הדיכוי ינסה להצר את צעדי עולם התורה. הם מינו את אויב החרדים כשר אוצר השולט גם בוועדת הכספים ויפגע בכל הקדוש והיקר ליהדות". 

"האם עשינו די כדי למנוע את השריפה שהשאירה אדמה חרוכה? כנראה שלא. אסור היה לשכוח שאנו בגלות קשה אצל יהודים. יהודי אינו תולה את עתיד עולם התורה וחינוך ילדי ישראל, באיש אחד הנופל מן השלטון ועלול להוריד אותנו במצולות הים הפוליטי יחד אתו. היה אפשר להעמיד את נתניהו בפני המציאות המרה ולומר בכנות: לצערנו אין לך 61 מנדטים ועליך להתחלק ברוטציה עם מישהו בימין שכן מסוגל להציל את עם ישראל, מידי שלטון זדים הרוצים להכחיד את הדת היהודית בארץ הקודש". 

"היינו צריכים לפנות לכל גדולי ישראל שליט"א להתייעצות. היה עלינו להבין לאן הוא מוליך אותנו ולבקש את עצתם ועזרתם, כיצד לשכנעו להסכים לרוטציה. למעשה יתכן והיינו צריכים לדרוש את העברת התקציב עוד  לפני הפלת ממשלת נתניהו-גנץ. בכך היינו יכולים להמשיך ולדאוג לעתיד עולם התורה ולשמור על יבנה וחכמיה".

"היינו צריכים לומר בקול ברור: 'אנו מעריכים את פועלך העצום למען עם ישראל בתחומי פעולה שונים, אך כעת השלמת שתים עשרה שנה בשלטון ולכל דבר טוב יש סוף. אם תיתן את מקומך לפחות ברוטציה חליפית למועמד אחר מהימין, נוכל להקים ממשלה מסורתית שתכבד את ערכי הדת ואת צרכי הציבור החרדי".

לשאלת הפעילים אודות המכתב המשותף ששלח יחד עם סגן השר מאיר פרוש אל נתניהו לפני חודש, בו בקשו ממנו להציע רוטציה לחבריו בימין, אמר אייכלר: "נכון שכתבנו לראש הממשלה, ורבים מצטערים שלא שמע לעצתנו בזמן. כשביבי רץ לנופף לקטר גדעון סער עם הצעת הרוטציה, הרכבת כבר יצאה מן הרציף והוא איחר. אבל בשעתו היו כאלה שאמרו לנתניהו להתעלם מן המכתב. הם הבטיחו לו להוליך את החרדים יחד אתו גם לאופוזיציה. לכן לא היה לו מה להפסיד. רק ילדי ישראל  החרדים והוריהם, יפסידו". 

על העתיד אמר: "עומדת בפנינו תקופה לא פשוטה ונילחם בשלטון הדיכוי בעוז וגבורה וקווי ה' יחליפו כוח בלי להתעייף. נצטרך להתמודד עם המצב החדש והקב"ה ישמור עלינו מפני כל אויבינו מבית ומחוץ. נעשה כל שביכולתנו הפרלמנטרית לעצור את הגזירות המאיימות עלינו. ניאבק למען קדשי ישראל ולמען צרכי היהדות החרדית. אם נצטרך, נרעיש שמים וארץ, תבל ומלואה. אבל בל נשקע ביאוש.  כי  לא יטוש ה' את עמו ונחלתו לא יעזוב".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים