שיתוף
תגובות
חדשות » אסון נורא בחג: 2 אחיות נרצחו אמן נפצעה אנוש
בפיגוע בצומת הבקעה המחבלים ירו לעבר רכב שבו נסעו שתי הבנות ואמן וגרמו לו לסטות לשולי הכביש ואז יצאו לוודא הריגה מטווח אפס | אב המשפחה נסע לפנים והיה עד לירי
זירת הפיגוע בבקעת הירדן | צילום: דוברות כב"ה

שתי הנרצחות בפיגוע הירי היום (שישי) בבקעת הירדן הן צעירות בשנות ה-20 לחייהן, תושבות אפרת. בפיגוע נפצעה גם אם המשפחה, בת 48, ומצבה מוגדר אנוש. אב המשפחה, שנסע במכונית אחרת לפניהם, היה עד לטיפול בבנותיו וברעייתו. מתחקיר ראשוני עולה כי המחבלים ביצעו וידוא הריגה לפני שנמלטו מזירת הפיגוע.

עוד עולה מהתחקיר כי המחבלים ירו מרכב חולף לעבר המכונית שבה נסעו השלוש. הנהגת המשיכה בנסיעה חרף הירי וניסתה להימלט אך המחבלים רדפו אחריה, ולאחר שסטתה לשולי הדרך כתוצאה מהתנגשות, ירו המחבלים מטווח אפס בשתי האחיות. 22 תרמילי רובה קלצ'ניקוב אותרו בזירה.

עוד מבחזית החדשות

הפיגוע התרחש באזור צומת חמרה, בכביש 57 בבקעת הירדן. על הרכב שבו נסעו השלוש אותרו סימני ירי. צוותי מד"א קבעו את מותן של הצעירות בזירה, ופינו את האם שנפצעה באורח אנוש, במסוק לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. מבית החולים נמסר כי אל יחידת הטראומה הגיעה האם בת ה-48 שנורתה בפלג גופה העליון. מצבה מוגדר קשה מאוד ולא יציב. כוחות צה"ל פתחו בסריקות אחרי שהפלסטינים דיווחו כי שני מחבלים נמלטו מהמקום.
פרמדיק מד"א דניס פולקוב סיפר: "כשהגענו למקום ראינו רכב ישראלי עם שלוש נשים מעוך ורכב פלסטיני. מהרכב חולצו שתי צעירות בשנות ה-20 מחוסרות הכרה, ללא דופק וללא נשימה, עם פגיעה רב-מערכתית ולאחר בדיקות רפואיות נקבע מותן בשטח. נלחמנו בשטח על חייה של הפצועה אנוש, שהועברה במסוק לבית חולים".

דובר צה"ל אישר כי מדובר בפיגוע ירי, אחרי שתחילה חשבו שמדובר בתאונת דרכים. צה"ל פרס מחסומים בכמה צמתים באזור, ומנהל מצוד אחר המחבלים.

במועצת אפרת, מקום מגורי הנרצחות והפצועה, מסרו כי "בצער גדול קיבלנו את העדכון על פיגוע מזעזע בו ירו מחבלים על רכב ובו אם ושתי בנותיה, תושבות אפרת. המועצה, מחלקת הרווחה והחינוך מלוות את בני המשפחה, נמצאות בקשר עם אנשי הרווחה בבקעת הירדן שנמצאות ליד אב המשפחה וילדיו. צוותי רווחה ממועצת אפרת בדרכם לבית החולים ולבקעה. ראש המועצה עודד רביבי עומד עם כלל הגורמים בקשר".

מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי אמר בתגובה לפיגוע: "מדובר בפיגוע רצחני שמזכיר לנו עד כמה איום הפח"ע במתווים השונים רלוונטי. לכן, לצד פעילות שלנו ושל כוחות הביטחון בכל הגזרות, אני קורא לכל אזרח שיש ברשותו נשק ברישיון ומיומן לתפעל אותו כחוק, לשאת אותו בימים אלו"

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד אמר בתגובה: "שישי שחור וכואב. שתי נשים צעירות נרצחות בבקעה. אישה נוספת נלחמת על חייה. מחיר הטרור כבד היום והלב נשבר. אני מתפלל עם כל עם ישראל על חייה של האישה ושולח ניחומים חמים למשפחות שאיבדו היום בבקעה את היקרות להן מכול. כוחות הביטחון לא ינוחו עד שישיגו את הרוצחים הנתעבים. הטרור לא ינצח אותנו, נכה בהם ביד קשה".

עוד מבחזית החדשות

שגריר האיחוד האירופי בישראל דימיטר טזאנצ'ב אמר בתגובה: "חדשות מחרידות על פיגוע ירי בבקעת הירדן, הגדה המערבית. שתי צעירות ישראליות נהרגו, אחת נפצעה באורח אנוש. תנחומים למשפחות הנפגעות, איחולי החלמה מהירה לפצועה. אני מגנה בתוקף את מתקפת הטרור, אלימות לעולם אינה מוצדקת".

במסגדים בעזה נשמעו כריזות של שמחה בעקבות הפיגוע. דובר חמאס בירושלים מוחמד חמאדה אמר: "אנו מצדיעים לנוער המהפכני שלנו ולהתנגדות האמיצה שלנו שעימתה את התוקפנות הציונית נגד עזה עם הגנתה הרצינית. ההתנגדות נטועה בליבם של עמנו ושל המוצבים במסגד אל-אקצא".

"נאמני אל-אקצא מגיבים היום לתוקפנות הכיבוש נגד עזה, הגדה המערבית וירושלים במבצע הרואי בבקעת הירדן. פעולה זו מאשרת שההתנגדות מגיבה במהירות ובמקומות הרגישים לביטחון לכיבוש. התוקפנות של הכיבוש נגד אל-אקצא לא תעבור, וההתנגדות אמרה שאל-אקצא הוא קו אדום, וכל מה שהכיבוש עושה זה להתעסק עם העניינים הנפיצים".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים