שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » אסון ידוע מראש: החברה התחמקה מאחריות
היעלמות הטיטאן
על פי דיווח בארה"ב, נוסעי הצוללת טיטאן חתמו מראש על מסמך ויתור הם ומשפחתם במקרה של מוות | המיליארדר היהודי ג'יי בלום היה אמור להיות על הצוללת אך ניצל
הצוללת הנעדרת טיטאן | צילום: oceangate

על פי דיווח בארה"ב, נוסעי הצוללת טיטאן חתמו מראש על מסמך ויתור הם ומשפחתם במקרה של מוות. במסמך בן שלושה עמודים מפורט כי כלי השיט "לא קיבל אישור מאף גוף רגולטורי" ועשוי לשלב חומרים שאינם בשימוש ידוע כיום. במסמך מתוארים תרחישים של מוות כתוצאה מפיצוץ או לחץ גבוה.

הכתבה ששודרה בכאן 11

כזכור, ביום שישי אותרו שרידי הצוללת טיטאן בסמוך לשרידי הטיטאניק והוכרז על מותם של חמשת הנוסעים , והודעה נמסרה למשפחותיהם. קטע וידאו שנחשף היום ועדויות נוספות מצביעות על כך שהכתובת הייתה על הקיר.

עוד מבחזית החדשות

מערכת סודית של צבא ארה"ב שמטרתה לעקוב אחרי צוללות אויב, קלטה כבר ביום ראשון קול חריג שנקלט בסמוך לזמן בו נותק הקשר בין הצוללות לספינת האם, ועדכון הועבר למפקדים בשטח. למרות זאת, החברה שמפעילה את הצוללת עדכנה שאבד עימה הקשר רק 8 שעות לאחר הנתק.

בתוך כך, יזם הנדל"ן המיליארדר היהודי ג'יי בלום פרסם פוסט בפייסבוק ובו סיפר כי הוצעו לו ולבנו שני מושבים בצוללת ה"טיטאן", אך בשל חששות בטיחות ולוח זמנים צפוף, הוא דחה את ההזמנה. במקומו עלה על הסיפון, איש העסקים הפקיסטני שהזאדה דאווד ובנו בן ה-19 סולימאן.

בלום חשף שמייסד ומנכ"ל חברת הצלילה OceanGate Expeditions, סטוקטון ראש שטבע אף הוא, פנה אליו בפברואר האחרון, והציע לו לצלול במאי. עם זאת, בשל תנאי מזג האוויר, הצלילות נדחו ובסופו של דבר נקבעו מחדש ל-18 ביוני. עוד סיפר בלום כי הוא חשש לבטיחות הצוללת "הבעתי דאגות בטיחותיות, וסטוקטון אמר לי, "למרות שכמובן יש סיכון, זה הרבה יותר בטוח מלטוס במסוק או אפילו צלילה רגילה. לא הייתה אפילו פציעה אחת במשך 35 שנה" אני בטוח שהוא באמת האמין למה שהוא אומר. אבל הוא טעה מאוד" כתב בלום.

בסופו של דבר החליט בלום שלא להצטרף לנסיעה עקב חוסר זמן. בלום פרסם את השיחות שלו עם ראש, שבהם הביע את חששותיו של בנו לגבי הסכנות הפוטנציאליות. ראש הגיב בכך שהציע לערוך שיחת וידאו כדי לדון בדאגותיהם. המיליארדר גם הזכיר כי ראש הציע לו מחיר מוזל של 150 אלף דולר עבור מושב ברגע האחרון בטיטאן, בהשוואה לתעריף הרגיל של 250 אלף דולר.

כאשר נעלמה הצוללת, כתב בלום בתדהמה "זה מטורף הוזמנתי לצאת לצלילה הזו, אם הייתי מסכים, הייתי אחד מחמשת האנשים על הסיפון כרגע".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים