שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » אנתוני בלינקן נחת בישראל: הפיגוע "היה התקפה על קיום מצוות הדת"
אנתוני בלינקן נחת בישראל | עם נחיתתו הוא גינה את הפיגוע הקשה בנווה יעקב | בלינקן ייפגש עם רה"מ נתניהו, שר החוץ כהן ונשיא המדינה הרצוג
שר החוץ אלי כהן ומזכיר המדינה בלינקן בקבלת פנים בנתב"ג | צילום: סיון שחור,לע"מ

מטוסו של מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן נחת היום (שני) בשעות הצהריים בנתב"ג ומשם המשיך היישר לפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים. את ביקורו המדיני במזרח התיכון התחיל מזכיר המדינה בקהיר, שם נפגש עם נשיא מצרים.

עם נחיתתו בישראל גינה בלינקן את פיגועי הטרור שהתרחשו בסוף השבוע בירושלים וקרא "להרגיע את המתחים במקום ללבותם". לדברי בלינקן, הפיגוע הרצחני בנווה יעקב בליל שבת מחוץ לבית הכנסת "היה יותר מאשר התקפה על יחידים. זו הייתה התקפה על המעשה האוניברסלי של קיום מצוות הדת. אנו מגנים זאת בתוקף ואנו מגנים את כל אלה שחוגגים פעולות טרור כאלה או אחרות שגובות חיים של חפים מפשע".

עוד מבחזית החדשות

עם סיום פגישתו עם נתניהו, השניים ימסרו הצהרה לתקשורת. לאחר מכן בלינקן ייפגש עם שר החוץ אלי כהן, ואחריו ייפגש עם נשיא המדינה יצחק הרצוג.

השר אלי כהן קיבל את פניו של מזכיר המדינה בנתב"ג והודה לו הודעות הגינוי שפרסם מיד לאחר הפיגועים בירושלים. "הברית בין ישראל לארה"ב היא אחד מעמודי התווך של הביטחון הלאומי של מדינת ישראל ויחסי החוץ שלה".

עוד אמר כהן "ביקורו של מזכיר המדינה בישראל הוא אירוע חשוב ומשמעותי ליחסים בינינו ואני מודה למזכיר המדינה על מחויבותה של ארה"ב ליציבות האזורית, על המסר החד משמעי נגד הטרור שהשמיע מיד עם נחיתתו לישראל, על הנכונות לפעול להרחבת הסכמי אברהם אותם הובילה ארה"ב והמשך החזית הנחושה נגד איראן".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים