שיתוף
תגובות
חדשות » אנקרה: מחבל מתאבד פוצץ את עצמו בלב עיר הבירה, מחבל נוסף נוטרל ליד הפרלמנט
פיגוע משולב
לפי דיווחים בטורקיה, נשמעו פיצוץ וקולות ירי סמוך למשרד הפנים ביום פתיחת כנס החורף של הפרלמנט הטורקי | שני שוטרים נפצעו באורח קל בעקבות הפיצוץ
תגיות: ,
זירת הפיצוץ באנקרה | צילום: רשתות

פיצוץ וקולות ירי נשמעו הבוקר (ראשון) סמוך לפרלמנט ולמשרד הפנים של טורקיה בעיר הבירה אנקרה. אזור הפרלמנט נסגר לתנועה בעקבות האירועים. היום אמור להיערך אירוע פתיחת כנס החורף בפרלמנט הטורקי. שר הפנים עלי ירליקאיה אמר כי שני טרוריסטים תקפו את הבניין שבו נמצא המשרד, אחד מהם נוטרל והשני פוצץ את עצמו. שני שוטרים נפצעו באורח קל כתוצאה מהפיצוץ.

שר הפנים הטורקי כתב ברשתות החברתיות כי "שני מחבלים הגיעו עם רכב מסחרי קל למול שער הכניסה של המנהלת לביטחון כללי של משרד הפנים שלנו וביצעו פיגוע מטען חבלה" והוסיף "המאבק שלנו יימשך עד לנטרול המחבל האחרון". לפי שעה, אף ארגון טרור מוכר לא לקח אחריות לפיגוע.

עוד מבחזית החדשות

בסמוך לזירת הפיצוץ, בלב אנקרה, נראו כוחות רבים של צבא ושוטרים, ניידות משטרה ואמבולנסים. הערכות לא רשמיות טוענות כי מדובר בנשק רוסי שבסבירות גבוהה סופק על ידי מוסקבה לצבא אסד בסוריה, ומשם ככל הנראה עבר לידיים של כוחות כורדיים. בתקשורת הטורקית דווח כי משרד התובע הציבורי הראשי של אנקרה פתח בחקירת האירוע כאירוע טרור.

הפיגוע הבוקר, מגיע לאחר תקופה ארוכה יחסית שבה לא נרשמו אירועי טרור משמעותיים. הפיגוע האחרון במדינה אירע בנובמבר 2022, אז נהרגו 6 בני אדם ויותר מ-80 נוספים נפצעו בפיגוע בשדרת איסתיקלאל שבמרכז איסטנבול.

בחודש מאי האחרון, הודיע נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן כי מנהיג דאעש אבו ח'וסין אל-קוריישי חוסל במסגרת מבצע של כוחות המודיעין הטורקי בצפון סוריה. "שירות המודיעין הטורקי עקב אחרי מנהיג דעאש תקופה ארוכה, ועכשיו אני אומר לך לראשונה: הוא חוסל במבצע", אמר ארדואן בריאיון בשידור חי בטלוויזיה הטורקית. "טורקיה תמשיך להילחם בארגוני הטרור בנחישות", הוסיף. טורקיה הכריזה על דאעש כארגון טרור ב-2013, וספגה כמה התקפות מהארגון שגבו את חייהם של טורקים רבים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים