שיתוף
תגובות
חדשות » אנטישמיות נוסח תל אביב: "שיסתה את הכלבים במתפללים"
מזעזע
אחד המתפללים שיצא לראשונה בחייו לתפילה תיאר את החוויה שציפתה לו "צעירה שהגיעה עם שני כלבים ואמרה לאחת האנשים שהיא לא תתקוף אבל הכלבים שלה יתקפו"
כיכר דיזינגוף | צילום: ויקיפדיה

תושב תל אביב בשם גיא דוברובסקי, שמעיד על עצמו "מעולם לא התפללתי. מעולם לא צמתי. מעולם לא שמרתי שבת" הגיע לראשונה בחייו לתפילה בכיכר דיזנגוף. בפוסט מזעזע הוא שיתף הלילה את המראות הקשים שראה ואת התחושות בעקבותיהם.

עוד מבחזית החדשות

בפוסט כתב דוברובסקי: בידיים רועדות ובלב כבד אני מצטער לתאר את החוויה שעברתי הערב, ערב יום כיפור בכיכר דיזנגוף, מרחק של פחות מ100 מטר מהבית שלי.

אחר הצהריים, אשתי ושתי בנותי בת 4 ושנה וחצי, הגענו בלבוש לבן וחגיגי בשביל להשתתף בתפילת יום כיפור פעם ראשונה בחיינו. אנחנו מנהלים אורח חיים חילוני לחלוטין, לא היינו בבית כנסת מעולם, אבל רצינו לחוות את האווירה המיוחדת של יום כיפור ולאפשר לבנות שלנו להרחיב אופקים. אנחנו משפחה ליברלית חילונית, נגד כפיה דתית, נגד אלימות והראשונים להניף את דגל ישראל בהפגנות בקפלן.

כבר בדרכנו לכיכר שמענו צעקות. ידענו שהייתה סערה סביב עניין ההפרדה, ושמחנו לשמוע שעל אף שהמארגנים ניסו לעשות הפרדה מגדרית (שלא כחוק), אנשים הורידו את ההפרדה ואנחנו נוכל לשבת יחד כמשפחה.

לצערנו הרב, על אף הסרת ההפרדה שהיתה סלע המחלוקת, האירוע רק הסלים. בעודנו יושבים יחד על כסאות הפלסטיק, ומחכים לתחילת האירוע, האלימות מצד המתנגדים לאירוע התפילה החלה לרתוח, צעקות, שריקות, זמבורות, אלימות מילולית, צעקות ״בושה״ וזעקות למצוא מקום אחר להתפלל בו – הכל בשביל לפוצץ את האירוע.

מאחורינו ישב זוג אנשים מבוגרים עם כיפה, שאחד המתנגדים ניגש אליהם והטיח בהם שהם שורפי ילדים ואיך הם לא מתביישים. אישה מבוגרת אחרת צעקה להמון להטביע את סידורי התפילה במזרקה, ובלי להתבלבל, ניגשה לדוכן הספרים ופיזרה את סידורי התפילה לכל עבר. בשלב מסוים ההמון כבמתן פקודה התחיל לאסוף את כל הכיסאות מרחבת הכיכר ולא אפשרו לאנשים שרצו לשבת לקחת כסא ולהתחיל בטקס.

רמת האלימות באוויר עלתה לגבהים חדשים, בנות שהגיעו לתפילה עם משפחותיהן בכו, ובשלב זה אשתי לקחה את בנותי הביתה, לא לחוויה הזאת ציפינו. אני נותרתי יושב על הכסא, נאלם ונעלם בתוך ההמון ורק חושב על שנאת חינם ואחים מה היא, ועד כמה סמלי ועצוב מה שאני רואה לנגד עיניי.

מעולם לא התפללתי. מעולם לא צמתי. מעולם לא שמרתי שבת, אך כשקבוצה קטנה של צעירים, בנים ובנות ניגשו אלי והציעו לי להשלים מניין קטן שהם עושים בצד לתפילה, מיד נעתרתי. הרגשתי סולידריות אינסופית לקבוצה של הצעירים המפוחדים ומצד שני האמיצים האלה. הרגשתי בושה עצומה שהמחנה שלי. הליברלי. לכאורה. מתנכל וזורע פניקה בקרב החבר׳ה הצעירים.

על אף ההכשר לכאורה של המניין, קטן פרטי וללא הפרדה, ההמון עשה כל מה שביכולתו על מנת להפריע ולבזות. חווינו אנשים שנכנסו למעגל התפילה תוך כדי צעקות וריקודים מבזים, כניסה של אופניים ועגלות ממונעות לתוך המעגל, צעירה שהגיעה עם שני כלבים ואמרה לאחת האנשים שהיא לא תתקוף אבל הכלבים שלה יתקפו ואכן לאחר כמה דקות שיסתה את הכלבים שלה במתפללים לרקע צחוק ההמון.

בתפילה – עמדתי לידם. כמו לולב. לא יודע באיזה עמוד אנחנו, לא מכיר את התנועות והמילים, אבל חוויתי הכל הכל בפנים ומבחוץ. חשבתי על כמה אבותיי נלחמו וחירפו את נפשם בשביל להתפלל ולקיים את אורח חייהם היהודי, והנה עכשיו תורי, צריך לעבור את זה בשביל להתפלל.

עוד מבחזית החדשות

ניסיונות הידברות עם אנשים מההמון נענו בקריאות ״בושה״ רמות, היסו אותי ומנעו ממני ״רק״ להגיד שאני גם כמוהם – אבל וואלה הפעם הגזמתם בענק. לא הייתה אלימות פיזית אמיתית. אך כל עוד הייתי עם כיפה, דרכו עליי, פגעו בי ב״טעות״ עם כידון האופניים והרגשתי שגופי הותר לפגיעה מההמון.

ספטמבר 2023, מרכז תל אביב. פחות מ100 מטר מהבית שלי הותקפתי מילולית ופיזית כי רציתי להתפלל יחד עם המשפחה שלי ביום כיפור. אני לא רוצה להאשים אף אחד, אבל אם הפוסט הזה יגרום לנו להסתכל במראה, ושכל אחד ישפר ולו במקצת את עצמו ואת ההתייחסות לזולת – אני את שלי עשיתי.

הצטרפו ועקבו אחר

8 תגובות

  1. אני לא מבין להם מותר להסתובב ערומים בבניברק ללא הפרעה של בית משפט להם מותר לשסעות כלבים בבני אדם שבסך הכל החזיקו ספר יהודי ביד אחרכך יטנפו עלינו שביקשו מבחורה חוליגנית לעבור לצד השני של האוטובוס וכו ןכו'אבל האמת עליהם אין לי טענה הם והתקשורת שכמותם בסך הכל ממזרים או דור שני של ממזרים שתוקי ואסופי ואכמ"ל פשוט ערב רב אבל השאלה הגדוללה היא על המנהיגים שלהם גנץ וסער איך הם עדיין לא קולטים עם מי יש לנו עסק הם לא יהודים כל מי שקרא לנו נצים פרזיטים…

  2. המפסידים בבחירות , כוח קפלן ובעזרת בג"צ , יקבעו, שיש איסור לבצע ברית מילה ועליה לתורה בבר המצווה.
    אני מקווה ליום בו אהוד ברק, דן חלוץ ויתר השותפים לרעה שקמה על ישראל, ישבו בכלא או יסולקו מארץ ישראל.

  3. יחס גורר יחס ואם חשבתם שאפשר להקצין עם הכפיה הדתית ולפגוע באזרחים בני דתות אחרות וחילונים, פתאום מקבלים החזר ובוכים לתקשורת. מה חדש? מעשי הגברת עם הכלבים אינם תמצית דרך הארץ והתנהגות מכובדת, אך אילו הייתה נקלעת לשכונה חרדית, הייתה זוכה ליחס טוב יותר? תיקון כולם צריכים לעשות, לכבות את ההקצנה הדתית והמיסיונריות, לקבל את השונה, את הרפורמי, הקונסרבטיבי, החילוני הגמור, המוסלמי והנוצרי, כולם שווים בפני האל, כולם אחים ואין מקום לשנאה, אז על תבואו לשכונות של חרדים לעשות על האש בכיפור ואל תבואו עם תפילות לשכונות חילוניות.

    1. יום יום מסתובבים מאות חילונים בשכונות חרדיות ואף אחד לא מציק להם, אין כמעט אף חרדי שלא עבר אנטישמיות בארץ ישראל.
      מדינת ישראל היא המדינה הכי אנטישמית בעולם.

  4. מזעזע. קשה לקבל את ההתנהגות האלימה. כפייה חילונית לשמה. עצוב. התנהגות שמביעה התנגדות לדמוקרטיה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים