שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » אמירה אומללה: סגן שר המדע הרוסי מתח ביקורת על פוטין והורעל למוות
פוליטיקאי רוסי בכיר מת באופן מסתורי בגיל 47 במהלך טיסה מקובה לארצו. על פי דיווחים האיש מת לאחר שהעברי ביקורת על הפלישה לאוקראינה ועורר את זעמו של פוטין
פיוטר קוצ'רנקו | צילום: משרד החינוך והמדע של רוסיה

משרד המדע וההשכלה הגבוהה של רוסיה, אישר כי סגן שר המדע של רוסיה, פיוטר קוצ'רנקו, חזר למוסקבה מנסיעת עסקים בקובה כאשר המטוס נאלץ לבצע נחיתת חירום בדרום רוסיה, עתה מסתבר כי מותו של האיש בן ה-47 לא היה טבעי והוא הורעל לאחר שהעביר ביקורת על נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

העיתונאי העצמאי רומן סופר כתב כי "חברו הוותיק" דיבר בפרטיות על חוסר יכולתו להימלט מרוסיה בעקבות מה שכינה "הפלישה הפשיסטית" לאוקראינה. מר קוצ'רנקו הותיר אחריו את אשתו, ובנם בן ה-15. מותו הוא האחרון בקרב אנשי ממשל רוסים שמתו בנסיבות מסתוריות מאז הפלישה לאוקראינה. בחודש שעבר, נמצא מת בתאו בכלא, איל האנרגיה איגור שכורקו לאחר שהואשם בלקיחת שוחד. מאז המלחמה מתו עשרות אנשי ממשל רוסים שהיו חשודים אצל פוטין כמתנגדים למלחמה.

עוד מבחזית החדשות

רומן סופר כתב בטלגרם כי שוחח עם מר קוצ'רנקו כמה ימים לפני שהוא עצמו עזב את רוסיה מסיבות ביטחוניות בעקבות הפלישה בשנה שעברה. לא ברור מתי בדיוק שוחחו השניים, אך סופר טען כי קוצ'רנקו אמר לו לעזוב ולהציל את משפחתו. לדבריו הוא אמר לו "בעוד שנה לא תכיר את רוסיה בכלל. אתה עוזב ועושה את הדבר הנכון". כשנשאל אם הוא מתכנן לעזוב בעצמו, קוצ'רנקו אמר: "זה כבר לא אפשרי לעשות זאת. הם לוקחים לנו את הדרכונים". כשנשאל איך הוא מסתדר ברוסיה, הוא אמר: "אני לוקח תרופות נוגדות דיכאון ותרופות הרגעה במקביל, וזה לא עוזר הרבה. אף אחד לא יכול להגיד כלום. מי שאומר נמחץ מיד כמו תולעת".

סיבת המוות של קוצ'רנקו טרם נקבעה. רשויות הבריאות בסטארבופול, דרום מערב רוסיה, דיווחו לאחר נחיתת החירום כי נוסע אחד חלה במטוס מהוואנה, קובה למוסקבה. הרופאים עלו למטוס וביצעו החייאה. למרות שהרופאים "עשו כל שביכולתם כדי להציל את החולה. למרבה הצער הוא מת", נכתב בהודעה לעיתונות.

סגן ראש ממשלת הפדרציה הרוסית, דמיטרי צ'רנישנקו, וסגן מנהל מחלקת אמריקה הלטינית של משרד החוץ הרוסי, אנדריי גוסקוב, היו גם הם על סיפון המטוס.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים