שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "אם בנט יצטרף – אצליח להביא 61"
נתניהו בשיחות סגורות
גורמים בסביבת סער: ילך לממשלת לפיד רק עם בנט • ריבלין שוקל: להעביר את המנדט לכנסת מיד כשהמועמד הראשון ייכשל • דיווח: נתניהו פועל להקמת ממשלה בתמיכת רע"מ
ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו | צילום: חיים צח, לע"מ

ראש הממשלה נתניהו אומר בשיחות סגורות כי אם נפתלי בנט יחבור אליו, ניתן יהיה להקים ממשלת ימין בכנסת הנוכחית. לדברי נתניהו שצוטט ב'ישראל היום, "אם יהיו 59, יהיו 61", אמר נתניהו. לדברי נתניהו, יש כמה אפשרויות להגיע מ-59 ל-61 אך כדי שלא לחבל באפשרות להשיג את היעד, לא כדאי לפרט אותן.

על פי הדיווח של אריאל כהנא, נתניהו מוטרד מאוד מהאפשרות שיו"ר ימינה, נפתלי בנט, יחבור למחנה מתנגדיו, בראשות ח"כ יאיר לפיד, אביגדור ליברמן וגדעון סער. להערכתו, השלושה יציעו לבנט את כס ראש הממשלה בתמיכת השמאל ובאמצעות הימנעות של הרשימה המשותפת.

ראש הממשלה אמר בשיחה הסגורה כי תרחיש כזה יראה שאזהרותיו ערב הבחירות, כי בנט חובר לשמאל, יתבררו כנכונות. "גם אם בנט יעמוד בראשה, זו לא תהיה ממשלת ימין, אלא ממשלת שמאל שעשויה טלאי על טלאי, שגם לא תחזיק מעמד", אמר נתניהו בדיון הסגור.

ב'ידיעות אחרונות' דווח כי נתניהו פועל להקמת ממשלת ימין וחרדים – כולל בתמיכת רע"מ של מנסור עבאס. כך, לדברי גורמים במחנה הימין. בדיווח צוטט בכיר בליכוד שאמר שלא ניתן יהיה להתקדם עם מנסור עבאס כל עוד נפתלי בנט לא החליט על הצעד הבא שלו. "לא נביא את עבאס אם אין לנו את בנט", אמר הבכיר, "ברגע שנדע שבנט איתנו – אז נהיה במקום אחר".

ב'כאן חדשות' דווח כי גורמים בסביבתו של יו"ר תקווה חדשה גדעון סער אומרים כי הוא יצטרף לממשלה עם לפיד רק בתנאי שיכנס איתו אליה גם יו"ר ימינה נפתלי בנט, "אחרת זו פשוט ממשלת שמאל". על פי הדיווח, אם יצלח המהלך להעביר את בנט לגוש מתנגדי נתניהו, במטרה להציבו בראשות הממשלה ברוטציה עם יאיר לפיד, אומרים מקורביו של סער כי אפשרי שסער יהיה שותף לממשלה זו.

ב'חדשות 13' דווח כי ייתכן שאם המועמד הראשון שיתבקש להרכיב את הממשלה לא יצליח לעשות כן – הנשיא לא יעביר את המנדט למועמד השני אלא יעביר אותו לכנסת, בדומה למה שעשה בסבב השלישי בבחירות 2020.

בנוסף לכך, אחרי שנציגי המפלגות ימליצו על אחד המועמדים, ריבלין ישאל אותם מהי העדיפות השנייה שלהם, והאם יהיו מוכנים לנהל משא ומתן גם עם מועמד אחר. באופן הזה תהיה לנשיא יכולת לאמוד למי יש סיכויים טובים יותר – מבלי שיהיו לו בהכרח יותר ממליצים מהמועמד השני. רק בתום סבב ההתייעצויות והשאלות, ועד יום רביעי הבא, יודיע הנשיא על מי החליט להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה.

כזכור, ועדת הבחירות המרכזים פרסמה את התוצאות הסופיות לבחירות לכנסת, אחרי ספירת 100% מהקולות, וחישוב הסכמי העודפים: הליכוד 30, יש עתיד 17, ש"ס 9, כחול לבן 8, העבודה 7, ימינה 7, יהדות התורה 7, ישראל ביתנו 7, הרשימה המשותפת 6, הציונות הדתית 6, מרצ 6, התקווה החדשה 6, רע"מ 4.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים