שיתוף
תגובות
חדשות » אל על נקנסה במאות אלפי דולרים: הציעה ללקוחות זיכוי במקום החזר כספי
משרד התחבורה האמריקאי
אל על חויבה לשלם קנס בסך 900 אלף דולר | משרד התחבורה בארה"ב קונס חברות שהציעו לנוסעים זיכוי במקום החזר כספי בתקופה הקורונה
מטוס אל על | צילום: Rebius, שאטרסטוק

משרד התחבורה האמריקאי פתח בחקירה נגד חברות התעופה לאחר שבשנים 2020-2021 התקבלו תלונות רבות במשרד על ביטולים ושינויים במועדי הטיסות. אתמול (שני) הודיע משרד התחבורה ל-6 חברות, כולל אל על, שעליהם להשיב סך כולל של כ-600 מיליון דולר לנוסעים שטיסתם בוטלה או השתנתה.

בראש רשימת החברות נמצאת חברת הלואו קוסט האמריקאית Frontier, שקיבלה קנס של 2.2. מיליון דולר ובנוסף אמורה לפצות את נוסעיה בסכום של 222 מיליון דולר. חברות נוספות ברשימה הן אייר אינדיה שקיבלה קנס של 1.4 מיליון דולר, TAP הפורטוגלית עם קנס של 1.1 מיליון דולר, אארו מקסיקו ואל על שקיבלו קנס של 900 אלף דולר כל אחת, ואוויאנקה שנקנסה ב-750 אלף דולר. 

כזכור, שנת 2020 הייתה שנה קשה במיוחד לחברות התעופה בעולם בעקבות משבר הקורונה, שגרם לסגירת השמים לתקופה ארוכה. גם בשנת 2021 כאשר נפתחו השמים, הפתיחה הייתה חלקית ולא רציפה ומידי פעם הושפעה מסגרים במדינות שונות בעולם. בתקופה זו נאלצו חברות תעופה רבות לבטל או לשנות את לוחות הזמנים של הטיסות בהתאם לנסיבות. על פי דיווחי משרד התחבורה האמריקני בשנת 2020 87% מהתלונות שהגיעו למשרד נגעו לחברות תעופה וב-2021 כ-60%. 

יש לציין כי על פי החוק האמריקאי, נוסעים זכאים להחזר כספי מלא מחברת התעופה אם הטיסה שלהם בוטלה. בתקופת הקורונה חברות תעופה רבות הציעו לנוסעים לקבל זיכוי להזמנת טיסה בחברה לטיסה עתידית במקום החזר כספי.

בתגובה נמסר מחברת אל על כי "משבר הקורונה הוא הגדול והקשה ביותר בכל תולדות התעופה העולמית. ממשלות בעולם הבינו כי נדרש מהן לסייע במענקים, הלוואות וערבויות על מנת לאפשר לחברות התעופה לשרוד. בעקבות הקושי במתן החזר ללקוחות שטיסתם בוטלה בתקופת הקורונה, נפתחה לפני כשנתיים בעיצומו של משבר הקורונה בדיקה במשרד התחבורה של ארה"ב (DOT) בנושא עיכוב בהשבת כספים ללקוחות שטיסתם בוטלה.

"אנו מדגישים כי אל על השיבה ללקוחות את כספם ולאחר שיח ארוך עם משרד התחבורה האמריקאי הגענו להבנות בנושא הקנס הסמלי אשר עומד בפועל 450 אלף דולר. כפי שהדגשנו בעבר, העיכוב בתשלום ללקוחות מקורו בהתמשכות המגעים לקבלת סיוע מהמדינה ועם השלמת המתווה ביצענו החזר ללקוחות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים