שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » אלקין הציע לרע"מ סגן שר במשרד השיכון
"מכירת חיסול"
הצדדים מכחישים שההצעה מגיעה על מנת שתתמוך בחוק. מדובר בתפקיד רע"ם ירצו כדי להשפיע על סוגיית הבנייה בנגב. הליכוד: "ראש הממשלה בפועל – מנסור עבאס"
זאב אלקין | צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב

ברקע המשבר סביב חוק האזרחות והעובדה שהקואליציה מתקשה להשיג רוב להעברת החוק בלי סיוע מהאופוזיציה, נחשפה הצעה מסקרנת וחריגה שהועברה לרע"ם מצד שר השיכון זאב אלקין. לפי ההצעה, רע"ם תקבל תפקיד של סגן שר במשרד השיכון, ובכך תיכנס בעצם לממשלה ולא תהיה רק חלק מהקואליציה.

ב'חדשות 12' דווח כי הצדדים מכחישים שההצעה מגיעה על מנת שרע"ם תתמוך בחוק, אבל ברור שהיא יכולה לפייס ולהיתפס כמחווה של רצון טוב. מדובר בתפקיד חלומי עבור רע"ם, שכן הם רצו להשפיע על סוגיית הבנייה בנגב.

מאידך, אם בממשלה יהיה סגן שר מטעם רע"ם, המשמעות היא שהמפלגה תיאלץ לקבל על עצמה אחריות על כל המדיניות של הממשלה – וברע"ם, שמעולם לא הייתה חברה בקואליציה ובטח לא בממשלה, עוד מהססים לגבי הצעד.

מפלגת הציונות הדתית מסרה בתגובה לפרסום כי ״עוד לא עברו שבועים מהקמת ממשלת בנט-עבאס ומסחטת רע״מ בעיצומה. במקום להגיע איתנו להסכמות על חוק יסוד ההגירה שמונח על שולחן הכנסת ויאפשר סוף סוף פתרון ראוי לסוגיה במקום הוראת השעה המחוררת, מעדיפים בנט ושקד למכור את האינטרסים של מדינת ישראל כשעכשיו הם מציעים לתומכי הטרור על מגש של כסף, זרוע ביצועית להלבנת ההפקרות הערבית בנגב".

"אם למישהו זה לא היה ברור – ממשלת הטלאים שהקים בנט להגשמת מאוויו האישיים תעשה הכל כדי לשרוד גם במחיר מכירת כל האינטרסים הלאומיים והבטחוניים שיש לישראל. נעשה הכל כדי להפיל אותה".

מהליכוד נמסר בתגובה: "למה ראש הממשלה בפועל, מנסור עבאס, צריך עוד תפקיד סגן שר? בנט ממשיך במכירת חיסול של המדינה כדי להמשיך לכהן כראש ממשלה עם 6 מנדטים".

ח"כ קטי שטרית: "ממשלת השמאל החלשה והמסוכנת של בנט ולפיד במכירת חיסול לתנועה האיסלאמית ואין להם שום קווים אדומים. השר זאב אלקין הציע לרע"מ תפקיד סגן שר במשרד השיכון ובנוסף סגר עם ח"כ אחמד טיבי את התפקידים שתקבל רשימתו עבור תמיכה בהצבעות רגישות. ראשות ועדה, בנוסף לתפקיד סגן יו"ר כנסת ו-2 מושבים בוועדת כספים".

עוד הוסיפה ח"כ קטי שטרית: "כדי לשבת על הכיסא בנט מכר את הנגב ונתן לתנועה האיסלאמית 53 מיליארד שקלים ועכשיו בשביל להמשיך ולהישאר על הכיסא הוא מפנה יישובים בשבילם ונותן להם תפקידי מפתח בממשלה. אין לו גבולות".

ח"כ בן גביר מסר בתגובה: "ממשלת השמאל החלש נכנעת לתומכי הטרור וממשיכה למכור את מדינת ישראל לרע"מ והרשימה המשותפת. זה התחיל במכירת חיסול של הנגב, ותקציב של 54 מילארד שקל לרע"מ וממשיך בתפקידי מפתח בכנסת לרשימה המשותפת, בהסכם חשאי שאפילו לפרסמו בציבור הם מתביישים". בן גביר הוסיף: "השמאל של "ימינה", יודעים שהציבור מאס בבוגדים שיעשו הכל כדי לשמור על הכסא, גם במחיר כואב של שיתוף פעולה עם האויב".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים