שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » אלוף פיקוד לשעבר קורא להפיכה צבאית: "צה"ל צריך לכפות על הממשלה את המעשים הנכונים"
הסתה חמורה
אלוף פיקוד צפון לשעבר, עמירם לוין: "נתניהו נשלט ע"י מטורללים" | לדעתו: "צה"ל חייב להתעשת ולהשתלט על הדברים כמו שצריך"
עמירם לוין אלוף פיקוד צפון לשעבר | צילום: ויקיפדיה

האלוף (מיל') עמירם לוין, אלוף פיקוד הצפון לשעבר, התראיין ל-103fm והתייחס למציאות הביטחונית ביהודה ושומרון לאחר החיסול האווירי שביצע צה"ל אמש לאחר 17 שנה.

בפתח דבריו אמר לוין: "הפעולות של צה"ל הן נכונות. צריך לקחת שתי אמיתות שנשארו והן ברורות. טרור הוא טרור, הוא טרור, וישראל לא יכולה להשלים עם רצח אזרחים חפים מפשע ולא עם רצח נתעב של ילדים וזקנים בביתם או באוטובוס. מצד שני, כיבוש הוא כיבוש הוא כיבוש, וככל שנמשיך בכיבוש הזה, הוא לא ייכנע, והוא יגביר את הטרור וימצא עוד דרכים. מכאן צריך להיכנס לסוגיה המרכזית של מה שקורה, אנחנו אוכלים את הדייסה שממשלות ישראל בישלו, והממשלה הנוכחית, המטורללת הזאת, עם בן גביר וסמוטריץ', רק מגבירה".

עוד מבחזית החדשות

עוד אמר לוין: "פירקנו כמעט לחלוטין את הרשות הפלסטינית, במקומה אנחנו מדברים ונותנים כמעט גיבוי הייתי אומר, גם בכסף וגם מתחת לשולחן, לחמאס, שכל מטרתו היא להשתלט על יו"ש ולהיות הגורם המרכזי שיילחם בנו ואנחנו מסייעים לו בפנים. ואין מדיניות ארוכת טווח, אלא רק הכלה ועוד פעולה ועוד פעולה".

"עכשיו ההתפרצות היא הרבה יותר חזקה, בגלל הטרלול של הממשלה הזאת, שבן גביר וסמוטריץ' מציתים את האש. הם רוצים בעצם לחסל את הרשות הפלסטינית בכלל ולהנציח את הכיבוש ואת הדריסה של הרשות הפלסטינית, לכן זה מה שאנחנו רואים".

לטענת לוין: "במצב הנורא שנקלענו אליו, שממשלת ישראל לא מתפקדת וביבי נשלט על ידי חבורת מטורללים שבכלל לא מבינים מה הם עושים ואין להם שום מושג לאן הם מובילים, צה"ל הוא הגוף היחידי שיודע לעבוד היום, שיש לו עבודת מטה, מודיעין מלא ומפקדים עם אתיקה. צה"ל היום אוכל את העובדה ששנים הוא עוצם עין, וכמעט הייתי אומר נכנע למחבלים הקיצוניים ולממשלות ישראל שכופות עליו מעשים לא חוקיים – כמו אישור של התנחלויות, כמו פרעות של מתנחלים בעקירת מטעים, ולא לדבר על ירי כמעט חופשי על ילדים וכו'".

עוד מבחזית החדשות

"צה"ל חייב להתעשת ולהשתלט על הדברים כמו שצריך. צה"ל הרבה יותר חזק מממשלת ישראל. יש לו מודיעין טוב, הוא צריך לכפות על הממשלה את המעשים הנכונים בשטח כצבא, לא על המדיניות ולא להגיד "אני מציג אופציות, תגידו לי מה לעשות".

"צה"ל כמעט יכול להכתיב את המדיניות ואת האסטרטגיה, כל זמן שאומרים לו, "אנחנו צריכים להכיל את המלחמה הזאת, לא לפתור את הסוגייה המדינית בצורה כזאת או אחרת". צה"ל לא צריך לחשוש מהדרג המדיני, הוא הרבה יותר חזק מהם, הרבה יותר שקול מהם. יש לו נתונים. מי זה הקבינט הזה? מה הם יודעים? הם יודעים לדון בכלל בדברים? יש להם זמן לזה? בן גביר רץ ממיקרופון למיקרופון. הוא אפילו לא מקדיש זמן ללמוד את הסוגיה".

לדעת לוין: "חיזבאללה הוא האיום הרציני ביותר על ישראל. אגב, לא על הריבונות שלנו, הוא לא יכול לכבוש אותנו, לסכן אותנו סיכון קיומי, אבל אלפי הרקטות והטילים שלו מהווים איום מהותי על אזרחי ישראל. הוא נתמך על ידי איראן שפועלת פה בכל הזירות וגם מזהה את החולשה של הממשלה הזאת".

"הפתרון היחידי שאני רואה לעניין של החיזבאללה הוא מלחמת מנע יזומה, קצרה, חזקה וחד משמעית. זה לא אומר שצריך לעשות את זה מחר בבוקר. מלחמה הוא דבר כואב, מורכב ומסובך, אבל דווקא לכן, צריך להכין אותו, וכשיימצא העיתוי המדיני-ביטחוני צריך לסלק את החיזבאללה ואת היכולות שלו מלבנון, אין לי ספק בכך".

הצטרפו ועקבו אחר

6 תגובות

  1. עוד טמבל מדבר . ידוע שעשו שונא ליעקב אנחנו צריכים לכבוש את כל ארץ ישראל היא שייכת אך ורק ליהודים שומרי תורה ומצוות.

  2. עמירם לוין הוא תוצאה של מנויי בכירים בצ.ה.ל על פי הקשרים ולא על פי הכישורים איש שמאל הזוי ברמות. גם דרגת סמל היית גדולה עליו.

  3. משוגעים רדו מהעץ, ומהר.

    מה זה "הפיכה צבאית". מי ילך אחריך?
    רק "שורפי אסמים" מטומטמים עם כסות של אלוף מסוגלים לחשוב על הפיכה צבאית.
    מה זה פה, רוצה להביא עלינו את האביב הערבי.?
    ובקיצור, עם הדרגות לא תמיד בא גם השכל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים