שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » אלוני בזלת: צה"ל וצבא ארה"ב בתרגיל ענק ומשותף | צפו
הערב פורסמו תמונות ראשונות של התרגיל המשותף לצה"ל וצבא ארה"ב ״אלוני בזלת״ המדמים תקיפת עומק באיראן | בתרחיש דמה יוטלו 100 טונות פצצות בתוך מספר דקות
תרגיל ״אלוני בזלת״ של צה״ל וצבא ארה״ב | צילום: דובר צה״ל

אמש (שלישי) פורסמו תמונות ראשונות מתרגיל אלוני בזלת (Juniper Talk) המשותף של צה"ל וצבא ארצות הברית, שבשיאו מדמה תקיפת עומק באירן. התרגיל, הגדול ביותר בין חילות האוויר של ישראל וארה"ב, כולל גם כוחות ימיים וכוחות יבשה.

תרגיל ״אלוני בזלת״ של צה״ל וצבא ארה״ב | צילום: דובר צה״ל

התרגיל עדיין בשיאו, אך האמריקאים פרסמו אמש תיעוד מהתרגיל. ובו משתתפים 140 מטוסים מכל הסוגים, כולל מטוסי תקיפה ומפציצים אסטרטגיים מדגם B52. לאזור הגיעה גם נושאת מטוסים אמריקאית שמסיפונה ממריאים המטוסים הישראליים לתקיפה.

שיאו של התרגיל יהיה היום. בדקות בודדות ישוגרו כ-100 טונות של פצצות חודרות בונקרים למרחב שהוגדר בנגב כ"מתקן גרעין איראני" לטובת התרגיל. הכוחות יתרגלו גם יציאה מהירה בזמן קצר, כדי שכמה שפחות לחשוף את הטייסים הישראליים לאיומים מהקרקע.

מדובר באתגר מורכב שיתורגל מחר לראשונה. זוהי ככל הנראה התחלה של שותפות ישראלית-אמריקאית. יש לציין כי האמריקאים מובילים את התרגיל, בעוד ישראל נשארת צעד אחורה. גם פרסום התיעוד אמש בוצע על ידי האמריקאים, ככל הנראה במטרה לאותת לאיראנים על חשיבות התרגיל בעיני וושינגטון.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים