שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » איתותים ראשוניים חיוביים מכיוון רוסיה
מרגיע את השטח
בקייב מבהירים: נמשיך במאמצים להצטרף לברית נאט"ו למרות הכל
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין | צילום: שאטרסטוק ID1974

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, כך נראה, מאותת על  סימנים ראשונים של נסיגה, מה שאולי יוביל בסוף לביטול התוכנית הרוסית על הפלישה המתוכנת.

אולם, למרות החדשות האופטימיות האלה, עדיין בקייב לא מאמינים לפוטין וכי גורמים בכירים בממשלה אוקראינה טוענים כי הם בטוחים לחלוטין שמדובר בעוד מניפולציה רוסית מוכרת, והפלישה עלולה להתרחש בכל רגע.

על אף שהרוסים הראו סימנים שהם יהיו מוכנים "לרדת מהעץ" במידה אוקראינה תחזור בה מהכוונה להצטרף  לברית נאט"ו, בקייב הבהירו באופן חד משמעי שהם מעוניינים להמשיך במאמצי ההצטרפות. יתר על כן, במערב הולך וגובר החשש שרוסיה תפלוש בסוף לאוקראינה.

גם היום (שני) שורה של מנהיגים במערב פעלו מול הקרמלין ומול הממשל בקייב בניסיון נוסף להרגיע את הרוחות, ועם זאת ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון טען שמוסקבה "מתכננת משהו ב-48 השעות הקרובות".

הדברים של ג'ונסון מגיעים בזמן שארה"ב ובנות בריתה פועלות בשורה של ערוצים דיפלומטיים ללא הרף,  בניסיון להרגעת המתיחות הגקשה באירופה.

גורם בכיר בקהילת המודיעין במערב, התבטא היום בחריפות אודות המתח והציפיה הדרוכה לפעולות של רוסיה. הגורם אמר כי המצב היום, מהווה את "המצב הכי קרוב למלחמה ב-70 השנים האחרונות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים