שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » איראן מזהירה את ארה"ב: "אם תתקפו שוב נגיב מידית"
על פי דיווחים מסוריה, במתקפה האמריקאית על המיליציות הפרו איראניות נהרגו 14 חיילים סורים ועוד 5 לוחמים לא סורים שמוצאם לא נחשף
תקיפה בסוריה | צילום: רשתות חברתיות

דובר המועצה לביטחון לאומי של איראן, כיוואן חורסווי, הזהיר הערב (מוצ"ש) את ארצות הברית, כי אם תמשיך לתקוף בסיסי צבא איראנים בסוריה, הדבר יגרור תגובה מיידית. הרקע לתקיפות של ארה"ב הוא מתקפה של מיליציות פרו-איראניות על בסיס של ארה"ב. בהתקפה זו נהרג קבלן אמריקאי, קבלן נוסף נפצע וכן נפצעו חמישה מחיילי ארה"ב. במתקבפת הנגד האמריקאית נהרגו על פי דיווחים שהגיעו היום לפחות 19 בני אדם.

חילופי האש שלשום בין צבא ארה"ב לבין הכוחות הנאמנים לאיראן, היו הקטלניים ביותר מזה שנים. אמש דווח שוב על תקיפות הדדיות בין ארה"ב והמיליציות הפרו-איראניות במזרח סוריה. לא דווח על הרוגים.

עוד מבחזית החדשות

הערב אחר הדובר חורסווי לסוכנות הידיעות האיראנית הרשמית למחצה Nournews, כי הכוחות האיראניים בסוריה ובעלי בריתה שם נמצאים במדינה לבקשת דמשק, הזקוקה לסיוע מול ארגוני הטרור ורואה בכוחות האמריקאים שמוצבים בשטחה כוחות כיבוש לכל דבר. "הבסיסים בסוריה הוקמו לבקשת הממשלה המקומית כדי להתמודד עם הטרור שמפעילים אנשי דאעש, וכל תירוץ שנועד להצדיק תקיפה נגד הבסיסים האלה ייענה במתקפת-נגד מיידית".

הודעת חורסווי מצטרפת להודעה שפרסם אמש "מרכז הייעוץ האיראני בסוריה", המייצג את איראן בדמשק. בהודעה זו הזהירה איראן כי אם ארה"ב תבצע תקיפות נוספות בסוריה, תהיה תגובה איראנית והיא "לא תהיה סתם נקמה".

הבוקר עדכן "המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם" כי מספר ההרוגים במתקפה האמריקאית ביום חמישי בלילה עלה ל-19, וכי ההרוגים הם שלושה חיילים סורים, 11 לוחמים סורים ממיליציות תומכות-אסד וחמישה לוחמים לא-סורים הנאמנים לממשלה בדמשק. ראש הארגון, ראמי עבד א-רחמאן, לא ידע לומר אזרחי איזו מדינה הם חמשת ההרוגים שלא זוהו. הוא ציין כי המיליציות הפרו-איראניות במזרח סוריה נמצאות היום בכוננות גבוה לנוכח אירועי 48 השעות האחרונות.

עוד מבחזית החדשות

המיליציות הפרו-איראניות בסוריה כוללות את חיזבאללה וארגונים עיראקיים המחזיקים בשטחים נרחבים במזרח סוריה, בדרומה ובצפונה וכן בפרברי הבירה. מליציות אלה בנוסף לצבא רוסיה, עזרו לאסד בשנים האחרונות לבצר את מעמדו מחדש, לאחר שלפני כעשור איבד את השליטה כמעט בכל רחבי סוריה בשל ההתקוממות העממית נגדו.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הזהיר הלילה בנאום שנשא בקנדה כי וושינגטון לא תהסס להגיב בעוצמה על התקיפות האיראניות. ביידן אמר כי ארה"ב אינה חותרת לעימות עם איראן, אך "תגיב בכוח כדי להגן על אנשיה בסוריה ובמקומות אחרים". ביידן שלח תנחומים למשפחתו של הקבלן מצבא ארה"ב שנהרג בתקיפה שלשום.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים