שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » איראן מאיימת על ארה"ב: הציבה מאות טילים בליסטיים על ספינות במפרץ
בעקבות הודעת גורמים אמריקאים כי ארה"ב שוקלת להציב חיילים חמושים על ספינות מסחריות במצר הורמוז, הודעה טהרן כי היא חימשה את הספינות במאות טילים
כלי שיט במפרץ הפרסי | צילום: הצי החמישי

סוכנויות הידיעות באיראן דיווחו היום (שבת) כי הרפובליקה האיסלאמית חימשה ספינות של משמרות המהפכה במפרץ הפרסי במל"טים, ובטילים שמגיעים לטווח של עד 1,000 ק"מ. הדיווחים מאיראן מגיעים בעקבות הפרסומים שעל פיהם ארה"ב שוקלת להציב כוחות חמושים על ספינות מסחריות במצר הורמוז שבמפרץ הפרסי, כדי למנוע מקרים של השתלטות איראנית על כלי שיט.

בשנים האחרונות השתלטה איראן בכמה הזדמנויות על ספינות שעוברות במצר הורמוז – שם עוברת כחמישית מאספקת הנפט העולמית. איראן טענה כי כוחותיה השתלטו על הספינות בגלל הפרות של חוקי השיט והסחר, אך פרשנים הגדירו את המעשים כניסיון להפעיל לחץ על המערב בנוגע להסכם הגרעין. חלק מהספינות שוחררו רק אחרי שמדינות השתלטו על ספינות איראניות בתגובה.

עוד מבחזית החדשות

הפנטגון שלח בחודש שעבר מטוסי F-35 ו-F-16 וספינת קרב למזרח התיכון כדי לפקח על נתיבי מים מרכזיים בעקבות מקרים שבהם כוחות איראניים תפסו כלי שיט מסחריים באזור.

בדיווח של סוכנות הידיעות הממלכתית של איראן, IRNA, נאמר היום כי "סוגים שונים של מל"טים וכמה מאות טילי שיוט וטילים בליסטיים עם טווח של 300 עד 1,000 ק"מ, נמנים על המערכות והציוד שהתווספו היום לצי של משמרות המהפכה".

עוד מבחזית החדשות

מפקד הצי של משמרות המהפכה, עלירזא טאנגסירי, אמר שהטילים שנמצאים כעת ברשות הספינות של הצי מדויקים יותר, ומגיעים לטווח ארוך יותר. הוא הוסיף שטילי השיוט יכולים לתקוף כמה מטרות במקביל, ולשנות את מסלולם אחרי ההמראה.

בחודש שעבר הודיעה ארה"ב כי מנעה מאיראן להשתלט על שתי מכליות נפט ששטו במים הבינלאומיים במפרץ הפרסי. בהודעה שפרסם הצי האמריקאי נמסר כי הצי האיראני פתח באש לעבר אחת המכליות, אבל בשני המקרים האיראנים נסוגו כשהספינות האמריקאיות נענו לקריאות המצוקה ששיגרו הספינות המסחריות. איראן טענה אז כי יש לה צו מבית משפט איראני שמאפשר לתפוס את המכליות במצר הורמוז שנמצא בין איראן לעומאן.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים