שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » איראן: "חשפנו את שיטת הגיוס והריגול של המוסד"
לפי הדיווח באיראן, כוחות המודיעין חשפו רשת ריגול שהקימה חברת קש לאיסוף מודיעין על חברות איראניות ששיתפו פעולה עם התעשיות הביטחוניות במדינה
נשיא איראן חסן רוחאני | צילום: vasilis asvestas, שאטרסטוק

רשת Press TV האיראנית דיווחה היום (שני) על מעצר חברים ברשת ריגול ישראלית שפעלה לטענת השלטונות המקומיים בשטחי המדינה. על פי טענתם חברי הרשת הקימו לכאורה חברות קש, יצרו קשר אישי והפיקו כנסים פקטיביים במדינות שונות. הדיווח האיראני טוען  ש"חשפנו את שיטת הפעולה של המוסד". בנוסף לדיווח על המעצר, פרטו האיראנים כיצד לכאורה פועל ארגון הביון הישראלי, החל משלב גיוס הסוכנים,איסוף המידע המודיעיני ועד לשלב ביצוע פעולות נגד המשטר האיראני ברחבי המדינה.

על פי משרד הודעת המודיעין האיראני, העצורים הם חלק מרשת שתכננה לחבל בתעשייה הביטחונית של המדינה. הדיווח מפרט כיצד לפני כחמש שנים הקים המוסד חברה למכירת חומרי גלם לתעשיות מתכת בסינגפור, והחלה למכור ציוד גם לתעשיות הביטחוניות באיראן. עם הזמן החלה החברה להפיק כנסים ואירועים שונים במדינות כמו מלזיה, טורקיה, הונגריה עומאן וגאורגיה, כאשר באותם כנסים יצרו קשר אישי וגייסו איראנים לפעולות בתעשיות האיראניות.

עוד מבחזית החדשות

לאחר יצירת הקשרים האישיים,, החלו הסוכנים לאסוף מידע מודיעיני חשוב, לאו דווקא על מתקני הגרעין של איראן, אלא באופן כללי על מתקנים ביטחוניים שעוסקים בין היתר בייצור טילים ואמל"ח וכן איסוף מודיעיני על פרויקטים והזמנות וכן על הצורך בחומרי גלם שונים לתעשייה.

לטענת הדיווח, עם המידע הזה יכול היה המוסד לבצע פעולות שונות, כמו לשלוח חומרי נפץ באמצעות ההזמנות שבוצעו. בשנה האחרונה דווח מספר פעמים על פיצוצים מסתוריים בתוך מתקנים ברמת אבטחה גבוהה מאוד. האיראנים טוענים שכוחות הביטחון הצליחו להתחקות אחר רשת הריגול ולעצור את הסוכנים. בעיתון אף פרסמו את תמונות הסוכנים לכאורה ברגעי המעצר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים