שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "אין לנו את הפריווילגיה ליריות בנגמ"ש"
תיעוד בלעדי
ח”כ יעקב טסלר בנאום בכנס אגודת ישראל: "גם אם ישנם ויכוחים והם לגיטימיים, עלינו לנהל אותם בבית. לשפוך שמן למדורה זו דרך ליברמן וחבריו שמלבים נגדנו את השנאה"
תגיות:
יעקב טסלר בכנסת אגודת ישראל | צילום: בחזית

ח"כ יעקב טסלר נאם היום (שלישי) בכנסת אגודת ישראל לקראת הגשת הרשימות ואמר כי "אנחנו עומדים כעת, לפני מערכת בחירות רביעית בתוך כשנתיים. רצה מסובב הסיבות ובערב פסח, נצעד שוב לקלפי. האמת, שאין לנו הסבר הגיוני, איך הגענו למצב הזה, במיוחד בתקופה כה קשה".

"אין אחד שלא מכיר משפחה המתאבלת על אבדן אחד מבני משפחתה רחמנא ליצלן, או כאלו הנאבקים עם הנגיף ומייחלים רק לנשום, ירפא הקב"ה את ֹשברונם וישלח להם רפואה שלימה במהרה. אלפים איבדו את מטה לחמם ואלפים אחרים מבכים את נשירת הבנים או הבנות ממסגרות החינוך. מחוץ תשכל חרב ומחדרים אימה, השם ישמרנו".

"את החשיבות לצאת ולהצביע כל אחד רואה במוחש וכבר אין צורך להסביר. המציאות מדברת בעד עצמה. אש ההסתה משתוללת כנגד שומרי התורה והמצוות ולדאבוננו, היא כבר מחלחלת כלפי השטח. משנאי ישראל נשאו ראש ומתחרים ביניהם מי יסית כנגדנו יותר. מי יכה בחרדים יותר חזק, הכל בשביל לקושש כמה קולות בקלפי".

"דווקא בתקופה כה מורכבת, מבקשי נפשנו עומדים עלינו לכלותנו, ההצבעה לאגודת ישראל היא התשובה ההולמת לגלי השנאה. כפי שאומר תמיד מרן אדמו"ר מויז’ניץ שליט"א: 'אגודת ישראל איז נישט קיין פארטיי, אגודת ישראל איז א הייליגע מפעל וואס האבן אויפגעשטעלט גדולי ישראל כדי צו קענען האלטן דאס יידישקייט/. זו הצבעה מי בעד ה' ותורתו. מי לה' אלי".

"בספר דברים, על הפסוק 'בנים אתם לה' אלהיכם לא תתגודדו', מפרש הספרי: לא תתגודדו כדרך שאחרים מתגודדים, שנאמר 'ויתגודדו כמשפטם בחרבות וברמחים'. החרבות והרמחים של ימינו, אינם מה שהיו פעם, אלא חרצובות הפה ועט שלוח רסן. חיים ומוות ביד הלשון".

"לצערנו, המלחמה היום היא בתקשורת ועל גבי העיתונים. אבל, גם אם ישנם ויכוחים והם לגיטימיים, צריך להשאיר אותם בבית. להוציא אותם החוצה, רק מוסיף שמן למדורה. הדרך הזו, אופיינית לליברמן וחבריו שמלבים נגדנו את אש השנאה".

"המצב היום, לאור ההסתה הבלתי מרוסנת, כמעט מכל גווני הקשת הפוליטית, לא מאפשר לנו את הפריווילגיה של 'יריות בתוך הנגמ"ש', של מלחמה בתוכנו. רבותי, חז"ל דורשים על הפסוק: תולה ארץ על בלימה, אמר רבי אילעא אין העולם מתקיים, אלא בשביל מי שבולם את עצמו בשעת מריבה, שנאמר תולה ארץ על בלימה".

"זה שאיננו מגיבים בתקשורת, לא אומר שאין לנו תשובות! זה לא אומר, שאנו חסרי אונים מול מתקפות פנימיות. יש לנו מענה פרטני לכל נושא ועניין, ואנחנו אמרנו את דברינו בצורה ברורה בוועדת השמונה. אלא שמתוקף האחריות שרובצת עלינו כשליחי ציבור בוחרי אגודת ישראל, איננו נגררים למחוזות שאינם רצויים, כי זו לא דרכינו ואנו מעדיפים להיות מאלו ש'שומעין חרפתם ואינם משיבים', כהוראת מרן האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א, שהאמת והשלום הם נר לרגליו".

"אנו עומדים כעת בפרשת מתן תורה. מתן תורה וקיומה, אינם יכולים להתקיים אלא על יסוד השלום. כמו שרש"י מפרש על הפסוק, "ויחן שם ישראל נגד ההר", כאיש אחד בלב אחד. מה שעומד היום על הפרק הוא, קיום עולם התורה, ואת המטרה הזו, חרטה אגודת ישראל על דגלה מיום שנוסדה ועד אחרית הימים", דברי טסלר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים