שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » "אין דבר חשוב יותר מפסיקת הלכה": נשיאי אוצר הפוסקים הגישו את הספרים החדשים לפוסק הדור
תיעוד
נשיאי אוצר הפוסקים הגישו למרן הגר"מ שטרנבוך את המהדורה החדשה של הספרים על שולחן ערוך אבן העזר • פוסק הדור הרחיב בחשיבות פסיקת ההלכה ואת ספרי המכון
מרן הגר"מ שטרנבוך | צילום: באדיבות המצלם

נשיאי אוצר הפוסקים הגאון רבי מנחם הגר – האדמו"ר מסאווראן, ראש ישיבת חברון, הגר"י חברוני שליט"א, יחד עם חברי מערכת אוצר הפוסקים, עלו למעונו של מרן פוסק הדור הגאון רבי משה שטרנבוך שליט"א להציג בפניו את היצירה המפוארת המהדורה החדשה של ספרי אוצר הפוסקים על שו"ע אבן העזר.

דבריו של מרן פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שליט"א לנשיאי אוצר הפוסקים | צילום: באדיבות המצלם

מרן הגר"מ שטרנבוך קיבל את הכרכים החדשים בהתרגשות רבה באומרו בשם כל גדולי הדורות שספרי אוצר הפוסקים הינם ספר היסוד לפסיקה בשולחן ערוך אבן העזר עד כדי שכל סברא בעניני אבן העזר שאינה מופיעה בספרי אוצר הפוסקים יש לבדוק את אמיתותה וכל דיין שפוסק הלכה ונשמט ממנו דעה או שו"ת המופיע בספרי אוצר הפוסקים דינו כטועה בדבר משנה.

כמו"כ סיפר על השנים שהיה יושב מידי יום ויום בספריית 'אוצר הפוסקים' והוגה שם בספרים הנדירים וליבן שם ענייני הלכה יחד עם גדולי ומאורי הדור שישבו שם.

פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שמע בקורת רוח מרובה על התקדמות אוצר הפוסקים בשנים האחרונות, כאשר מלבד ארבעת הכרכים החדשים בהלכות כתובות יצאו גם ארבעה כרכים על הלכות שמות גיטין, יוזמתו המבורכת של נשיא אוצר הפוסקים הגאון רבי מנחם הגר האדמו"ר מסאווראן. מרן שליט"א אף הביא שמועות וקבלות שיש בידו מהגר"י אברמסקי זצ"ל בענייני שמות גיטין.

מרן הגר"מ שטרנבוך העניק את ברכתו למשיבים שנרתמו למאמץ הכביר להוצאת הספרים, השמונה כרכים שכבר יצאו לאור כאשר בחודשים הקרובים עמלים עורכי מערכת אוצר הפוסקים במטרה להשלים את המלאכה ולא חסכו שיצא מלבד בהקדם האפשרי, שהאיכות תיהיה במירב שרק ניתן ולצורך הפרוקייט לקחו צוות של תלמידי חכמים מופלגים שיהיה ניתן לעמוד במשימה הכרוכה בעמל רב , ושימשיך לצאת כרכים נוספים בזה אחר זה כאמור שלעת עתה יצאו כבר שמונה כרכים.

יצוין כי ארבעה כרכים מהדורת שפירא תרם הרה"ח ר' יצחק שפירא לעילוי נשמת אביו שלוחא דרבנן הרב אברהם יוסף שפירא ז"ל, ולעיולי נשמת זקנו בעל הדעת סופר זצ"ל שכיהן במשך שנים כנשיא "אוצר הפוסקים", וכן הרב שלמה פישר שתרם מהדורת פישר ארבעה כרכי "שמות גיטין" לעילוי נשמת אביו שר החסד הרב ר' שולם פישר ז"ל ועוד רבים רבים שבימים אלו עובדים לילות כימים וכל אלו שנרתמו והנציחו כרך ייצא לאור בתקופה הקרובה.

הגר"מ שטרנבוך לשבח במיוחד את הגאון רבי משה לאנגר ראש מערכת "אוצר הפוסקים" אשר תרם להנצחת חמיו ויחד עם משפחת שטרנבוך משוויץ המפורסמים לשם ולתהילה שתרמו מהדורה שלימה על שמו ולזכרו של אביהם הבלתי נשכח במעשי החסד והצדקה הרב דוב שטרנבוך ז"ל והוסיף מרן שליט"א שאין דבר גדול לעילוי נשמה יותר מהנצחה חשובה זו ובדבר נחוץ לפסיקת ההלכה ולריבוי טהרת כשרות היחס בבית ישראל כמו ספרי אוצר הפוסקים.  

לסיום בירך את מערכת אוצר הפוסקים ואת העומד בהנהלת אוצר הפוסקים הרה"ג ר' יהושע ריינמן שחפץ ה' בידם יצליח ויזכו לברך על המוגמר ולסיים את המלאכה העצומה העומדת לפתחם ולהשלים את הוצאת המהדורה החדשה של כל ספרי אוצר הפוסקים החסרים כל כך זה עשרות שנים ועולם התורה והדיינות בעולם כולו ממתין להם בכיליון עיניים להגדיל תורה ולהאדירה.

הצטרפו ועקבו אחר
עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים