שיתוף
תגובות
כללי » איך לבחור בית השקעות שמתאים לך?
המיתון שעומד בפתח, ויש הטוענים שכבר פה, גורם למשקיעים לבחון מחדש את אפיקי ההשקעות והסיכונים, לצד פוטנציאל התשואה, כמו גם לבחון את הגורמים המקצועיים
תגיות:
בית השקעות | צילום: אנספלאש

גם משקיעים ובעלי הון חדשים אשר מבקשים להשתלב בשוק ההון מחפשים את הכלים ואת היד המכוונת המקצועית ביותר, לצמצום סיכונים ותוך חתירה להגדלת ההון האישי.

בתי ההשקעות הם ביתן של בעלי ההון שמביאים את הכסף אולם חסרי הידע, הניסיון והכלים המספקים לשליטה בשוק ההון. במדינת ישראל מבחר בתי ההשקעות בעלי שמות שיווקיים וסמלילים (לוגו) יוקרתיים, אולם בטרם בחירה בבית השקעות חשוב לבחון מספר פרמטרים, שיבטיחו בחירה בבית השקעות מקצועי, מוביל ומתאים לצרכי הלקוח המשקיע: 

  • תקשורת והנגשת מידע- התקשרות עם בית השקעות היא למעשה העברה של ניהול והשקעת הכסף של המשקיע אל מנהלי ההשקעות הפועלים מטעם בית ההשקעות האמור. מנהל ההשקעות לא יידרש לאישורו של המשקיע בכל פעולה, ויוכל לבחור לנהל את הכסף ולנייד אותו בין אפיקי ההשקעה כרצונו. חובתו של מנהל ההשקעות היא לפעול ללא משוא פנים, תוך שימוש בכל הכלים והידע העומדים לרשותו, וללא כל ניגוד אינטרסים, לטובת הלקוח בלבד. ישנם לקוחות הרואים עצמם כהדיוטים בתחום, שיסתפקו בקבלת דו"חות ביצועים שוטפים מדי תקופה אמורה, ויש כאלה שמביאים ידע, ניסיון והיכרות משל עצמם עם שוק ההון, ויעדיפו להיות מעורבים יותר בניהול התיק. חשוב לבחור בבית השקעות אשר מנגיש את השירות והמידע בהתאמה מלאה לצרכי הלקוח.

עוד מבחזית החדשות

  • דינמיות- תיק השקעות הוא מוצר חי אשר מושפע משינויים מקומיים וגלובליים, החל מפוליטיקה, גבולות וביטחון, וכלה בחדשנות, הייטק, כלכלה, אקלים, חקלאות ועוד, דוגמת משל משק כנפי הפרפר. ניהול של תיק השקעות מחייב מנהל השקעות זמין, החי את השטח, מתעדכן באופן שוטף בתחזיות ובאירועים ויודע לסנכרן ולחבר את הנתונים לכדי ניצול הזדמנויות ומעקף של סיכונים מיותרים. 
  • מחקר- בפניה אל בית השקעות לצורך בחינת האפשרות להתקשרות,  חשוב לוודא כי מדובר בבית השקעות המבסס את החלטותיו ובוחר את אפיקי ההשקעה על סמך מחקר. בשונה מהימורים, השקעות בשוק ההון מצריכות לא אחת ראייה עתידית ולקיחת צעד אחד קדימה, וחשוב לוודא שתיק ההשקעות וההון האישי מתבססים על ידע ולא על היסטוריה או תחושת בטן.
  • מדיניות השקעה- בתי השקעות שונים מביאים גישות שונות, הן ברמת היקף הסיכון שנוהגים ליטול מנהלי ההשקעות, הן ברמת סוג מוצרי ההשקעה וכלה ברמת ההיכרות והשליטה בשווקים תוך ניתוב השקעות לתחומים שונים לבחירה, דוגמת: השקעה בפיתוח טכנולוגיות וחברות הייטק, השקעה בקרנות נדל"ן , השקעה בחברות תרופות וטכנולוגיות רפואיות ועוד. מומלץ ללמוד ולהכיר את בית ההשקעות והמדיניות המובילה המנחה את אופן ניהול ההשקעות ובחירת אפיקי ההשקעה.
  • ביצועים- בסופו של יום, מטרת בית ההשקעות הוא להביא להגדלת ההון הראשוני של הלקוח אשר משקיע באמצעותם. בתי ההשקעות מחויבים בשקיפות ובפרסום של הביצועים שלהם לאורך זמן, באופן שיאפשר למשקיע לבחון לא רק חיבור אישי, כלים ומדיניות, כי אם גם תוצאות הלכה למעשה. בבחינת ביצועי בית השקעות מומלץ לבחון את התוצאות לאורך זמן, הן בהיבט הפרטני על פי סוגי השקעות והן בהיבט הכולל. 
  • דמי ניהול- דמי הניהול מהווים את שכר בית ההשקעות בתמורה לעבודת הניהול. דמי הניהול נקבעים מראש, קבועים בחוזה ההתקשרות ומוגדרים באחוזים ביחס לסכום ההשקעה. דמי הניהול עשויים להשתנות בית בתי ההשקעות השונים וניתנים למיקוח.

חשוב לדעת, לאורך ההיסטוריה דווקא בתקופות מיתון בעלי ההון הצליחו להגדיל באופן משמעותי את הונם ולגזור תשואות גבוהות, באמצעות זיהוי הזדמנויות, יכולת כלכלית וכלים מקצועיים.  

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים