שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » איילת שקד על יו"ר הציונות הדתית: "יצא פיתה"
השרה לשעבר עקצה את יו"ר הציונות הדתית, בעקבות החלטת הממשלה לסגור את הר הבית ליהודים | לפני שנה "היו ימים ששקד הבינה מצוין שכניעה לטרור בהר הבית מסוכנת"
יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' | צילום: רפי בן חקון, לע״מ

שרת הפנים לשעבר איילת שקד הגיבה הבוקר (חמישי) להחלטת הממשלה לסגור את הר הבית לכניסת יהודים עד סוף חודש הרמדאן, ועקצה את יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' שבשנה שעברה תקף בחריפות את שקד בגלל סגירת ההר.

בפוסט שפרסמה בחשבון הטוויטר שלה כתבה שקד: "בהמשך לציוץ מלפני שנה, בו בצלאל סמוטריץ' האשים אותי בהודאה בשקר הערבי, האם בזה שעכשיו הר הבית סגור לעליית יהודים, בצלאל יצא מודה בשקר הערבי או פיתה?".

עוד מבחזית החדשות

לפני שנה עם סגירת ההר לכניסת יהודים תקף סמוטריץ' את הממשלה דאז וכתב "היו ימים ששקד הבינה מצוין שכניעה לטרור בהר הבית מסוכנת ומעודדת טרור. על רקע אלימות הערבים וההסתה השקרית של הירדנים והטורקים, ההחלטה של בנט ושקד לסגור את הר הבית ליהודים עד סיום הרמאדן היא איוולת ביטחונית ומדינית המהווה הודאה למעשה בשקר הערבי כאילו היהודים אשמים בהסלמה הנוכחית".

גם השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, תקף את ממשלת בנט על ההחלטה בשנה שעברה וכתב: "אם הידיעה על סגירת הר הבית נכונה, בנט הרים הערב דגל לבן. הוא נכנע לטרור, נכנע לחמאס, נכנע לאויבים – בנט, אין לך מנדט למכור את המדינה. לך!"

כזכור, עקב המצב הנפיץ בהר הבית בימי החג, קיימו ראש הממשלה, שר הביטחון והשר לביטחון לאומי הערכת מצב עם ראשי זרועות הביטחון, ובחנו את הפעולות שיש לנקוט בהר הבית, בירושלים וביו"ש לאור המצב הביטחוני המתוח.

ראש הממשלה הנחה את כוחות הביטחון להשקיע את כלל הכוחות הדרושים, כדי להגן על המתפללים שהגיעו לכותל. בנוסף הוחלט לאסור על עליית מבקרים יהודים ותיירים להר הבית עד סוף חודש הרמדאן. יש לציין כי כל ראשי גופי הביטחון, הרמטכ״ל, ראש השב״כ והמפכ״ל תמכו בעמדת שר הביטחון יואב גלנט.

לעומת זאת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, התנגד להחלטה. מטעמו נמסר כי "ההחלטה של ראש הממשלה לסגור את הר הבית ליהודים בשל גל הטרור, היא טעות חמורה שלא תביא שקט, אלא עלולה רק להסלים את המצב. אי נוכחותם של יהודים בהר הבית תביא אוטומטית לדילול הכוח המשטרתי השוהה בהר, מה שיצור כר פורה למפגני הסתה ענקיים לרצח יהודים, ואף לתרחיש של ידוי אבנים לעבר מתפללים יהודים בכותל המערבי. כשהטרור מכה בנו, יש להכות אותו בעוצמה אדירה בחזרה, לא להיכנע לו ולגחמותיו".

הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף אמר בתגובה להחלטה: "יש לברך על הודעת ראש הממשלה על סגירת הר הבית לעליית יהודים. מלבד האיסור החמור של עליה להר הבית יש לפעול למנוע התססה והתגרות מיותרת. הרבנות הראשית לדורותיה קבעה מאז ומתמיד כי על פי ההלכה היהודית עליית יהודים להר הבית אסורה בתכלית".

הצטרפו ועקבו אחר

8 תגובות

  1. תגובה אינפנטילית של שקד. האם בידיו של סמוטריץ' לאפשר כניסת יהודים להר הבית? כשותפה לאחד ממעשה הנוכלות הגדול בתולדות עמנו ראוי שתבלמי.

  2. סמוטריץ ובן גביר למדו שלצייץ ולגדף הרבה יותר קל מלמשול. וכל ההסתה שעשו לשקד ובנט 'נה שעברה מתהפכת עליהם.
    געגועים לממשלה שפויה

    1. איילת שקד תותחית . התחילה מהפכה שיפוטית תוך הסכמות ודרך ארץ.
      איילת תחזרי. עם בנט !!

  3. איילת שקד , לא היסכמתי עם החלטות מסויימות שלה ( כמו עם הפליטים מאוקריינה, ודעותיה בקשר להיתנחלועות).
    אבל בעיקרון היא שכולה , ולא קיצונית . כמו סמוטריץ ובן גביר סטרוק , סוכות, וכל החבורה של סמוטריץ ובן גביר.
    ובהחלט מקומה בליכוד או במרכז.וההחלטה לא לאפשר ליהודים לעלות להר הביית בראמדן היא נכונה ושכולה. לא צריכים להיתגרות במוסלמים ובכלל בדת בשם זכותינו להר הביית או כל זכות דתית שהיא , צריכים להיות שכולים והגיונים.
    תמיד קיצוניות מובליה לשפיכות דמים , ומי שקיצוני אשם בשפיכות הדמים הנובעת מי כך.

  4. בצלאל סמוטריץ, מתנהג כמו אחד שאין לו אחריות לכלום, וחוץ מלצייץ, הוא גם לא יודע לעשות כלום. בתפקידו כשר אוצר, ישראל התדרדרה ועדיין מחליקה במדרטן חלקלק, תוצאות עלובות, וירידת ערך מרשימה. האיש קטנטן, פירומן, נשאר נער גבעות עבריין ותו לא.

  5. עם ישראל מחפש מנהיגים ולא מוצא.
    הוכחת לאורך כל הדרך שאת מנהיגה מזן נדיר,תמיד הצבעתי לך ואמשיך בכך, מקווה שתמצאי את הזמן המתאים לחזור לעינינים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים