שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » איזנקוט: "אם נתניהו יפגע בדמוקרטיה, נוציא מיליון איש לרחובות"
קריאה למרד?
הרמטכ"ל לשעבר וחבר המחנה הממלכתי אמר בראיון ל"ידיעות אחרונות" כי מיליון איש ייצאו לרחובות ו"גם אני אהיה ביניהם" | הח"כים תקפו אותו: הסתה והמרדה
גדי איזנקוט | צילום: מארק ניימן / לע"מ‬.

הרמטכ"ל לשעבר וחבר הכנסת גדי אייזנקוט בריאיון ל"ידיעות אחרונות", שם אמר איזנקוט כי "אם נתניהו יפגע באינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל, אם יפגע בדמוקרטיה הישראלית, בחינוך הממלכתי, ובצה"ל כצבא העם – הדרך להתמודד עם זה היא להוציא מיליון איש לרחובות". הרמטכ"ל לשעבר אף ציין כי הוא יהיה בין המפגינים. הראיון המלא יפורסם בסוף השבוע, אבל הקטעים שפורסמו כבר עוררו סערה במערכת הפוליטית.

חברי הכנסת מהקואליציה המסתמנת תקפו וטענו כי מדובר בהסתה ובהמרדה. ח"כ מתן כהנא, חבר מפלגתו של איזנקוט אמר בתגובה, כי "איזנקוט בוודאי מכבד את רצון הבוחר, אבל אם הממשלה תפורר את הדמוקרטיה אז כן נצטרך להוציא אנשים לרחובות. זה לגיטימי להפגין". כהנא גם ציין כי הוא "חושש שכל מה שישרת את נתניהו מבחינה אישית הוא יעשה". חברי הכנסת מהקואליציה המסתמנת מיהרו להגיב לאמירתו של איזנקוט גם בטוויטר.

עוד מבחזית החדשות

ח"כ מיקי זוהר מהליכוד כינה את האמירה "ניסיון ברור ומביש להסתה", וטען: "בסופו של יום, מסתבר שהימין הרבה יותר דמוקרטי מהשמאל שעסוק כל היום בהטפות מוסר". ח"כ גלית דיסטל אטבריאן, עקצה את איזנקוט בכותבה: "ממלכתי זה רמטכ"ל לשעבר שמפסיד בבחירות וקורא למרד כי דמוקרטיה זה פויה". ח"כ משה גפני מיהדות התורה הצטרף ואמר: "איזנקוט סובל מחוסר מודעות עצמית. מיליונים יצאו לרחובות והצביעו ימין ואתה לא היית ביניהם. קצת חשבון נפש לא יזיק". איזנקוט גם הבהיר בריאיון שהוא מתנגד נחרצות לכניסה לממשלת נתניהו בכל קונסטלציה שהיא, וטען שהמשא ומתן הקואליציוני הוא 'השתוללות מוחלטת', ונתניהו "רוכב על נמר" ולא מבין את העובדה שסמוטריץ' ובן גביר מחזיקים בזנבו. גם ח"כ כהנא הביע חששות דומים מתוצאות המו"מ הקואליציוני, ואמר כי "בכל מה שקשור לדת ומדינה אני חושש שהממשלה הקרובה תפספס בענק, והם יתנו לחרדים לעשות הכול בנושא הזה".

כהנא התייחס ספציפית ליו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז, שצפוי להתמנות כפי שפורסם הבוקר ב"בחזית" לסגן שר במשרד ראש הממשלה ולקבל תחת סמכותו -בין היתר- את היחידה במשרד החינוך שמטפלת בעמותות החיצוניות בחינוך הממלכתי ובתכנים שנכנסים למערכת החינוך. כמ"כ, רשות חדשה שתוקם במשרד רה"מ לחיזוק הזהות היהודית-לאומית. לדברי כהנא, "הגישה שמעוז מייצג היא גישה של אדם דתי-לאומי על הקצה החרד"לי של הסקאלה, והוא ינסה למשוך את כל הזהות היהודית למקומות האלה. אני חושש שהוא יחזור לסטטוס קוו מנוון שרק יגרום למלחמות מיותרות".

ח"כ טלי גוטליב מהליכוד, שהתראיינה גם כן ל-ynet בנושא, הייתה כמובן אופטימית יותר בנוגע להעברת הסמכויות ממשרד החינוך לידיו של מעוז. "אני מקשיבה לנאומיו של מעוז, יש דברים קיצוניים שאני לא מסכימה איתם, אבל יש לו תפיסות ערכיות שעם חלקן אני מסכימה מאוד", אמרה גוטליב. "צריך לבדוק איזה אירגונים נכנסים לתוך בתי הספר כי לא צריך להכניס תכנים שהם לא תואמי גיל, זו לא בושה להגיד את זה".

מלבד נושאי דת ומדינה, כהנא נתן תחזית קודרת במיוחד לממשלה הקרובה גם בכל הנוגע למצב הביטחוני. "אני מאוד חושש שחברי הקואליציה הנוכחית יוציאו לפועל את ההתבטאויות שלהם כלפי הר הבית והרשות הפלסטינית. אנחנו צפויים מהר מאוד להגיע להחמרה ביטחונית", אמר השר לשעבר. "גם כך המצב מאוד נפיץ, צריכים להיות מאוד רגישים עכשיו".

הצטרפו ועקבו אחר

4 תגובות

  1. הממלכתיים עם 3 רמטכ״לים שנלחמו באוייבים שלא יכבשו שטחים מהארץ, כשישבו בממשלה עשו את לפיד מנהיג שלהם ונתנו את שטחי הים לאותם אויבים בהכנעה, כל זה כי הראש שלהם בקטנה ״רק לא ביבי״

  2. אייזנקוט אתה חתיכת חוצפן בגלל אנשים כמוך וכמו ממשלת השינוי הרפוי ואיחויי שלכם יהיה מלחמת אזרחים אתם ממריצים אזרחים כי לא בחרו בכם אתם פחדנים שמפחדים להתמודד אם המציאות וזורעים פחד תתביישו לכם

  3. מר אייזנקוט, רק לידיעתך, חיילי צהל מוזרקים, חלקם במנה שלישית, בחומר גנטי נסיוני !!! שבדיקות מעבדה ברחבי העולם מצאו בו חומרים רעילים שלא הוכנסו בעבר לגופם של אנשים.
    למשל – החומר "גראפן אוקסיד" graphen oxide מהווה אחוז משמעותי מהרכב התמיסה.
    מדובר בחומר בעל אלקטרומגנטיות הגבוהה ביותר בטבע. אין לו שום תפקיד בהגנה מפני שפעת הקורונה, אלא – תפקידו לחבר את האדם לפרוייקט "האינטרנט של הדברים", וכך לאפשר למי שאחראי על האזרחים – לשלוט בגופם מרחוק !
    החומר הזה גרם, וגורם לנזק בריאותי לגוף . זאת בנוסף לחלבון הספייק שנוצר בגוף עקב ההזרקה – וגם הוא משוטט בגוף וגורם להתקפי לב, דום לב וקריסת מערכות.
    לאור אונס הזריקות , החברתי והצה"לי שעברנו ועדיין עוברים – האם אנחנו עדיין דמוקרטיה ???

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים