שיתוף
תגובות
תוכן שיווקי » איזה סוגי ביטוח לרכב קיימים?
ביטוח לרכב | צילום: Freepik

אם אתם כמו רוב הישראלים – מחזיקים ברכב פרטי – כנראה שגם אתם מתלבטים לא מעט זמן על רכישת ביטוח משתלם וכדאי לרכב שלכם. זה לא פשוט היום למצוא מוצר שיטיב עבורנו בכל ההיבטים – גם מחיר טוב, גם כיסוי הולם שיעבוד בצורה חלקה ברגע האמת, גם שירות לקוחות ומענה אנושי איכותי שיהיה קשוב לצרכים שלכם ועוד. תהיו בטוחים שכאשר תפנו לקבל הצעות מחיר, כולם טובים בהצגת הדברים הטובים שלהם ופחות את הדברים הפחות זוהרים, ולכן עליכם להכיר את כל כללי המשחק וכל האלמנטים המשפיעים על המחיר שאתם עומדים לשלם ועל התמורה שאתם תקבלו עבורו.

ביטוח חובה לרכב

זהו הביטוח הבסיסי ביותר שכל נהג בישראל חייב לרכוש על פי חוק. ביטוח רכב חובה מכסה בעיקר נזקי גוף, כולל פציעות חמורות עד מוות שעלולים להיגרם הן לנהג הרכב, הן לנוסעי הרכב בו הוא נהג, או לאנשים שמחוץ לרכב שהיו מעורבים בתאונת הדרכים. החוק אוסר על אדם לעלות על רכב ולנסוע מבלי שהוא מבוטח בביטוח חובה. הוא אמור לכסות את העלויות על ההוצאות הרפואיות של המעורבים, פיצוי על אובדן ההשתכרות של הנפגעים וכן פיצויים עבור הסבל שנגרם.

ביטוח מקיף לרכב – חבילה שלימה 

ביטוח מקיף לרכב שייך לתחום ביטוח רכב מסוג ביטוח רכוש, כיוון שאחרי הכל הרכב מהווה חלק מרכושו של האדם שיש לו נסיבות מיוחדות להיכלל בנפרד מביטוחי רכוש אחרים. על פי חוק אין חובה לבטח את הרכב בביטוח זה, ולהבדיל מביטוח חובה הוא מכסה נזקים הקשורים לרכב עצמו ולא לנהג. 

הביטוח מכסה נזקי רכוש שנגרמים לרכב מפאת פגיעות שונות ורחבות. הכיסוי הינו על הנזקים שנגרמים לרכב בגלל תאונה, נזק, גנבה, מעשה חבלה, התלקחות שרפה, פגעי הצפה ועוד. 

יחד עם זאת, אין הביטוח הזה מכסה עלויות שנובעות כתוצאה של בלאי על חלקי הרכב השונים.

ביטוח צד ג' – הדאגה לאחר

ביטוח צד ג' הינו ביטוח רכב מסוג ביטוח רכוש, הוא כלול כבר בתוך הביטוח המקיף, אך ניתן לרכוש אותו גם בנפרד, במידה ולא מעוניינים בביטוח מקיף, אלא רק בכיסוי למקרים של נזק לצד ג', שכן הוא מכסה את נזקי הרכב והרכוש שנגרמו לנהגי רכב אחרים על ידי אותו נהג מבוטח. היינו, במקרה של תאונה או פגיעה של נהג ברכב אחר בו הוא יצטרך לשלם פיצויים על נזקי הרכוש שנגרמו לרכב, אותו ביטוח צד ג' יכסה. 

לסיכומו של דבר, חשוב מאוד לדעת היטב מה כלול בתוך רשימת הכיסויים של כל ביטוח וביטוח אותו אתם רוצים לרכוש ולראות אילו מקרים הוא מכסה עבורכם ואילו לא. ייתכנו שינויים קלים עד מהותיים ברשימת הכיסויים בין חברות הביטוח השונות, ולכן חשוב מאוד לברר עם כל חברה בנפרד.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים