שיתוף
תגובות
חדשות » אחרי 16 שנה: חודשו טיסות חברות התעופה הישראליות לטורקיה
לאחר הפסקת הטיסות של חברות תעופה ישראליות לטורקיה לפני 16 שנה, יצא היום מטוס ישראייר לאיסטנבול | השגריר הטורקי: "שמחים על חידוש הטיסות"
מטוס ישראייר | צילום: sutterstock

הבוקר נחנך מחדש קו התעופה הישיר בין ישראל לטורקיה. הבוקר (חמישי) אחרי הפסקה של 16 שנה, המריאה טיסה סדירה של חברת תעופה ישראלית לטורקיה. מטוס איירבוס של חברת ישראייר ועליו 165 נוסעים יצא לדרכו בשעה 11:35 מנמל התעופה בן גוריון לאיסטנבול. הטיסות הופסקו ב-2007 עקב משבר מדיני.

בטקס, הביעה שרת התחבורה מירי רגב את צערה לאסון שפקד אתהעם הטורקי בעקבות רעידת האדמה שגבתה את חייהם של עשרות אלפי בני אדם. השרה רגב אמרה בנאומה כי היא "מברכת על האירוע ההיסטורי של פתיחת טיסות ישירות של חברות תעופה ישראלית לטורקיה, לאחר 16 שנים שבהן אף חברה ישראלית לא נחתה בטורקיה".

עוד מבחזית החדשות

עוד אמרה רגב, כי היא מעריכה שהטיסות הישירות יגדילו את מספר התיירים בשתי המדינות. "חידוש הטיסות התאפשר על רקע המהפך שהחל עם הסכמי אברהם בהובלת ראש הממשלה בנימין נתניהו, שחוללו שינוי במפת היעדים ובהם דובאי, שארם א-שייח, מרוקו ואולי בקרוב סעודיה. אנו מקבלים בקשות משרי תחבורה ממדינות נוספות באירופה ובאפריקה, לפתיחת קווים ליעדים חדשים".

שגריר טורקיה בישראל שאקיר אוזקן טורונלר אמר, כי בחודש הבא ימריאו טיסות לטורקיה גם מתל אביב. השגריר הודה לממשלת ישראל על הסיוע לנפגעי רעש האדמה בטורקיה, ואמר: "אזרחי טורקיה וישראל מכירים אלו את אלו כבר הרבה שנים. שתי המדינות ישתפו פעולה, אנחנו שמחים לראות את חידוש הטיסות של החברות המסחריות".

חידוש הטיסות המסחריות בקו מחזיר את החברות הישראליות לקדמת הבמה הטורקית, אחרי שבתקופת הקורונה המריאו מהארץ רק טיסות מטען בודדות לטורקיה. המטוס שהמריא הבוקר לאיסטנבול מכיל גם ציוד רפואי שיועבר לטיפול בנפגעי רעידת האדמה בשבוע שעבר.

נכון להיום מפעילה ישראייר טיסות רק לאיסטנבול, אולם בשבועות הקרובים ייכנסו לקו גם ארקיע ואל על שינחתו ביעדים נוספים בטורקיה, כמו אנטליה.

עוד מבחזית החדשות

חזרת החברות הישראליות לקו התאפשרה בתום משא ומתן ארוך בין שתי המדינות, שהסתיים ביולי בשנה שעברה עם חתימת הסכמים חדשים על הסדרת הטיסות. ההסכם שעליו חתמה שרת התחבורה הקודמת מרב מיכאלי מאפשר פיתוח קשרי תעופה בין המדינות.

מי שניצלה את הוואקום שנוצר בשטח היא חברת התעופה טורקיש איירליינס, שבחודשים האחרונים דורגה במקום השני מבחינת היקף הטיסות מישראל לטורקיה ובחזרה. לצד הנושאים שהעיבו על היחסים בין שתי המדינות, כמו למשל פרשת המרמרה ב-2010, נוצרו גם מחלוקות סביב סוגיות תפעוליות ביטחוניות. הרשויות בטורקיה סירבו לדרישות הביטחון הישראליות, אך בישראל לא הסכימו להתפשר בנושא זה. מצב זה מנע מחברות תעופה ישראליות להטיס נוסעים אל טורקיה וממנה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים